Νομίζω ήρθε η ώρα να επανέλθω.
~
Ok, το παραδέχομαι. Μπορεί ακόμα να είναι νωρίς. Μπορεί να έχω δει μόνο την καλή πλευρά, ή ασυνείδητα να μη βλέπω τα στραβά. Μπορεί να ο ενθουσιασμός να μου φοράει παρωπίδες. Αλλά κάποια πράγματα είναι απλά γεγονότα. Facts.
Γεγονός 1ο
Διαφήμιση της εταιρείας φυσικού αερίου στο μετρό:
Go green with us. You won’t notice a difference. But the world will.
Γεγονός 2ο
Γυρνώντας μια μέρα σπίτι βρίσκω κάτι μπλε σακούλες και ένα χαρτί έξω από την πόρτα:
Your recycling day is Friday. Just put all recyclables into the bags and we will collect once a week from your doorstep. If you need more bags call……
Την Παρασκευή το πρωί φεύγοντας, όλος ο δρόμος είχε καλά κλεισμένες μπλε σακούλες.
Γεγονός 3ο
Οι περισσότερες από τις διαφημίσεις στις στάσεις του μετρό και των λεωφορείων προωθούν τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ένα από τα κεντρικά συνθήματα είναι παράφραση παλαιότερου συνθήματος της Ρενό. «My other car is a bus». Η στάθμευση στους περισσότερους δρόμους είναι ελεγχόμενη, και στα μεγάλα parking πάει 1,5 λίρα (δηλαδή 2,5 σχεδόν ευρώ ) η ώρα. Επίσης πρωί - βράδυ, μέσα στο κρύο, από στάση σε στάση, ελεγκτές κυκλοφορίας του οργανισμού μεταφορών του Λονδίνου ελέγχουν την τήρηση των δρομολογίων των λεωφορείων, σημειώνουν που υπάρχουν καθυστερήσεις και που όλα πάνε όπως πρέπει. Και όταν λόγω έργων διακόπηκε για δυο Σαββατοκύριακα η κυκλοφορία σε μια από τις – πολλές – γραμμές μετρό, υπήρχε σχετική ανακοίνωση και ενημερωτικά φυλλάδια ένα μήνα πριν! Και όχι, δεν πλησιάζει καμιά μεγάλη εκδήλωση, κανένα μεγάλο αθλητικό γεγονός, ούτε καν η Eurovision! Αλλά για να μην είμαι πολύ άδικος, οι συγκοινωνίες είναι πανάκριβες, συγκριτικά με τα δικά μας δεδομένα.
Για να σουμάρω. Έχετε δει καμιά διαφήμιση στην Ελλάδα, οικολογικού περιεχομένου, που να στοχεύει καθαρά στην οικολογική συνείδηση του πολίτη; Κι αν έχετε δει, έχει πιάσει; Εδώ προσπαθούν να μας πείσουν για το φυσικό αέριο, και ως πρώτο επιχείρημα προτάσσουν πόσα χρήματα θα γλιτώσουμε συγκριτικά με το πετρέλαιο.
Αμ η ανακύκλωση; Άλλη πονεμένη ιστορία αυτή. Κάθε τέσσερα χρόνια με τις δημοτικές εκλογές το θυμόμαστε, κι εμείς και αυτοί.
Τα μέσα μεταφοράς πάντως είναι το αποκορύφωμα. Μπορεί το φοιτητικό εισιτήριο λεωφορείου να μην κάνει 20 λεπτά (αλλά 1 λίρα) και του μετρό 40 (αλλά 1,5 λίρα), μπορεί η μηνιαία κάρτα να κάνει 60 λίρες (κοντά 90 ευρώ) και όχι 19, μπορεί το μετρό να μην έχει πλακάκι και αρχαία εκθέματα, αλλά τουλάχιστον ξέρεις οτι με το μετρό θα πας παντού, οτι το λεωφορείο θα περάσει στην ώρα του, οτι θα φτάσεις εγκαίρως εκεί που θες και οτι δε θα χρειαστεί να περιμένεις μέσα στη βροχή μια ώρα και κάτι, για να ανακαλύψεις τελικά τυχαία, από έναν περαστικό, οτι λόγω έργων στον παραπέρα δρόμο η στάση για σήμερα δε λειτουργεί (αληθινή ιστορία).
Μπορεί να είμαι προκατειλημμένος απέναντι στην νεοελληνική νοοτροπία, δεν το κρύβω ούτε το έκρυψα ποτέ, και μπορεί να υπάρχουν πολλά αρνητικά που δεν τα αναφέρω (θα το κάνω σύντομα, όταν περάσει ο καιρός και αρχίσουν να με ενοχλούν!) αλλά συγνώμη, αυτά είναι facts.
4 comments:
Δε νομίζω να διαφωνήσει κανείς.
απλα μπορει να γκρινιαξει.
Γκρινιαρόγατο, η Ελλάδα είναι 50 χρόνια πίσω σε αυτά…Ανακύκλωση τι είναι αυτό? Εδώ όπου έχει κάδο ανακύκλωσης πετάνε τα αντικείμενα που δεν μπορούν να τα πάρουν οι σκουπιδιάριδες. Το μετρό εχει εξωτερική φιγούρα γιατί δεν μπορείς να πάς ΠΑΝΤΟΥ με αυτό…οι στάσεις ειναι μακρινές... στο Λονδίνο κάθε 500 μέτρα έχει στάση. Το αυτοκίνητο δεν το χρειάζεσαι γιατί με το μετρό πας κυριολεκτικά ΠΑΝΤΟΥ!!!! Διπλά λεωφορία δεν υπάρχουν πουθενά αλλού εκτός της Ελλάδος γιατί περνάνε όποτε το θυμηθούν και σου λεει ας βάλουμε διπλό για να χωρέσουν ολοι!!! Τι αλλο....χμμμ αυτά....αρκετή γκρίνια για σήμερα....ΚΑΛΗΜΕΡΑ
Γκρινιάρη, όλα αυτά που περιγράφεις πραγματικά είναι πολύ ξένα προς την ελληνική πραγματικότητα και ίσως και για αυτό το λόγο να σε ενθουσιάζουν! Παρόλα αυτά καλώς κάνεις και τα επισημαίνεις μπας και κάποιοι αποφασίσουν να ασχοληθούν και στην Ελλάδα σοβαρά με θέματα όπως η ανακύκλωση ή οι συγκοινωνίες!
Φιλιά!
Post a Comment