Wednesday 30 July 2008

Να τρατάρω cheese cake;

Μια και έχουν σφίξει οι ζέστες (εκεί, αλλά κι εδώ, τουλάχιστον μέχρι χτες) λέω να σας δροσίσω λίγο.

Γλυκάκι κανείς;

Δοκίμασα χτες για πρώτη φορά να φτιάξω cheese cake. Είναι από τα αγαπημένα μου γλυκά, ειδικά όταν είναι πετυχημένο, με έντονη τη γεύση του τυριού, κι όχι με απλά μια κρέμα, όπως κάποια που βρίσκεις στο supermarket.

Έψαξα λίγο στο internet για οδηγίες, σε σχετικά μαγειρικά sites και blogs (ένα από αυτά ήταν το ωραιότατο blog Αστερομάσες), και κάθε φορά διάβαζα μια διαφορετική συνταγή. Οπότε είπα να πειραματιστώ και… ότι βγει!

Τι χρειάστηκα.

1 πακέτο μπισκότα Digestive (Σημείωση: την επόμενη φορά θα χρησιμοποιήσω μισό ή 3/4)
1 πακέτο Philadelphia (300 γρ) (Σημείωση: την επόμενη φορά ίσως χρησιμοποιήσω 400-500γρ ή αντ' αυτού περισσότερο γιαούρτι ή λίγο γάλα)
1 γιαούρτι
Βούτυρο
Ζάχαρη (περίπου 100-150 γρ)
Λεμόνι (μισό για την ακρίβεια)
Βανίλια
Berries (εγώ έβαλα blueberries)
Σκεύος για cakes, με αποσπόμενο το... γύρω γύρω (τι ωραία που τα λέω!).

Όταν διαβάζω μια συνταγή, θέλω να είναι γραμμένη με ακρίβεια στις ποσότητες. Ωστόσο δεν είμαι σίγουρος ότι μπορώ να είμαι ακριβής, γιατί έβαζα ποσότητες συστατικών ανάλογα με το πώς μου φαινόταν η γεύση στη δοκιμή. Και επειδή ο καθένας έχει διαφορετικά γούστα, προτείνω να κάνετε κι εσείς το ίδο.

Παρασκευή (sort of…).

Αν και πιο πολύ προτιμώ το New York style, χωρίς φρούτα από πάνω, είπα να αρχίσω με κάτι πιο κλασικό. Στην αρχή σκέφτηκα να βάλω έτοιμο βύσσινο (κονσέρβα), αλλά πριν φύγω για το supermarket θυμήθηκα πως είχα αγοράσει την προηγούμενη μέρα κάποια blueberries. Τα έριξα λοιπόν σε ένα κατσαρολάκι, με λίγο νερό και λίγη ζάχαρη (προσθέστε όση νομίζετε, αφού δοκιμάσετε) και τα άφησα να σιγοβράσουν.

Από εκεί και πέρα, για να φτιάξουμε τη βάση.

Θρυμματίζουμε καλά τα μπισκότα. Ιδανικά μπορείτε να το κάνετε με ένα multi. Αν όμως δεν έχετε, γίνεται εύκολα (αν και θέλει χρόνο…) με το χέρι.

Βάζουμε το βούτυρο στο τηγάνι να λιώσει. Εγώ έβαλα περίπου 150-200γρ. Αυτό παίζει ανάλογα με το πόσο μπισκότο θα χρησιμοποιήσετε για τη βάση.

Βάζουμε τα θρυμματισμένα μπισκότα στο σκεύος για το cake...

... και ρίχνουμε μετά το λιωμένο βούτυρο. Ανακατεύουμε και πατάμε καλά και επιμελώς το μείγμα ώστε να γίνει συμπαγές, φτιάχνοντας τη βάση του γλυκού. Είναι σημαντικό η βάση να γίνει αρκετά στέρεη.


Σε ένα μπολ ρίχνουμε το τυρί Philadelphia και το γιαούρτι και ανακατεύουμε. Στη συνέχεια ρίχνουμε το χυμό του λεμονιού. Εγώ χρησιμοποίησα χυμό από μισό λεμόνι. Ρίχνουμε λίγο βανίλια (εγώ έχω υγρή βανίλια, στην Ελλάδα τις περισσότερες φορές έβρισκα σκόνη) και ζάχαρη, ανακατεύουμε και δοκιμάζουμε. Αν θέλουμε πιο ξινό μπορούμε να βάλουμε λίγο περισσότερο τυρί ή λεμόνι, ή για πιο γλυκό ζάχαρη. Μπορούμε να ρίξουμε και γάλα (εγώ έριξα αλλά λίγο) για να αραιώσει το μείγμα. Πειραματιστείτε. Δοκιμάστε και προσαρμόστε το στις προτιμήσεις σας.


Ρίχνουμε το μείγμα στο σκεύος, πάνω από τη βάση με τα μπισκότα.

Εγώ στη συνέχεια το έβαλα στο ψυγείο να σφίξει λίγο, μέχρι να κρυώσουν και τα blueberries, τα οποία ξεπέρασαν τις προσδοκίες μου! Αργότερα έβαλα και τα berries από πάνω, τα άπλωσα σε όλη την επιφάνεια και ξανά στο ψυγείο.



Αφήστε το αρκετή ώρα για να πήξει και να έχει στέρεα υφή. Εγώ το άφησα όλο το βράδυ, παρ' όλο που σκέφτηκα 1-2 φορές να το δοκιμάσω πριν την ώρα του. Άλλά κρατήθηκα.

Όταν πλέον σφίξει, είναι έτοιμο να το απολαύσετε!

Σημείωση.

Όπως γράφω και στη λίστα με τα συστατικά, αυτό που θα αλλάξω την επόμενη φορά θα είναι η ποσότητα των μπισκότων (πιο λίγα, γιατί για το μέγεθος του σκεύους που έχω βγήκε αρκετά χοντρή η βάση. Βέβαια η βάση του cheese cake μου αρέσει πολύ, οπότε ίσως και να το αφήσω) και η ποσότητα του τυριού (πιο πολύ, γιατί ήθελε περισσότερη κρέμα, ενώ τώρα το πάχος της ήταν όσο της βάσης). Αλλά είπαμε, σε ότι αφορά τη γεύση, δοκιμάζετε και προσαρμόζετε. Κάποιος πχ θα ήθελε περισσότερο λεμόνι, κάποιος περισσότερη ζάχαρη κλπ.

Πάντως είναι πολύ εύκολη συνταγή και αν τη δοκιμάσετε περιμένω σχόλια.

8 comments:

Lina said...

ρε συ γκρινιάρη!!!!!

είναι απο τα πολύ αγαπημένα μου γλυκά γμτ!!!! γιατι μου το κανεις αυτό; γιατι;

Sourotiri said...

Στειλε κανα κομματι κατα δωωωωω ΤΩΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Στην Αθήνα κάνετε παραδόσεις;

Σοφία said...

Γεια στα χέρια σου Γκρινιάρη! Τέλειο φαίνεται (μιαμ μιαμ).

Εγώ σήμερα έφτιαξα φασολάκια με κρέας και πατάτες στο φούρνο, που έγιναν μούρλια. Είσαι να συνεργαστούμε;;;

Γκρινιάρης said...

Καλημέρα!

Lina κι εμένα, ίσως από τα λίγα μη σιρωπιαστά! Χεχε!

Sourotiri έφτασεεεε!

Lingua franca μωρέ κάνουμε, αλλά θα χαλάσει τόσες ώρες ταξίδι!

Σοφία λες να ανοίξουμε εταιρεία catering;

Επόμενο πείραμα, muffins! Έχω στο νου μου 1-2 συνταγές, αν ξέρετε καμία δοκιμασμένη, εδώ είμαστε!

Σοφία said...

Ναι! Εσύ αναλαμβάνεις τα γλυκά, εγώ τα φαγητά! Θα κάνουμε χρυσές δουλειές :-)

fvasileiou said...

Αποκλείεται να το πετύχω!

Χαρά στο κουράγιο σου πάντως που ετοιμάζεσαι να φτιάξεις και muffin.

fpboy said...

Γεια σου Γκρινιάρη που είσαι μέσα σε όλα! Θέλω ένα κομμάτι λέμε!