Η παραπάνω απορία μου δημιουργήθηκε το πρωί κάνοντας το καθιερωμένο μου πέρασμα από τα ειδησεογραφικά και αθλητικά portals για να ενημερωθώ κι εγώ σαν άνθρωπος για τις εξελίξεις. Ο λόγος είναι πως κάποιες φορές, εκεί που πήγαινα να διαβάσω μια είδηση, ξαφνικά τσουπ, η σελίδα κυλούσε πιο κάτω για να εμφανιστεί στη θέση της ένα διαφημιστικό banner. Συνήθως αγνοώ τα διαφημιστικά banners, εκτός βέβαια αν είναι τόσο ενοχλητικά που απαιτούν από εμένα μια ενέργεια για να εξαφανιστούν.
Ενοχλημένος λοιπόν, έριξα μια ματιά στη διαφήμιση, η οποία ήταν για εταιρεία στοιχήματος. Το περίεργο ήταν πως η ίδια ακριβώς διαφήμιση βρισκόταν λίγο παραδίπλα στην ίδια σελίδα, ενώ ήμουν σίγουρος πως το μάτι μου την είχε δει και πιο κάτω! Κανονική πλύση εγκεφάλου δηλαδή.
Άφησα στην άκρη την πρωινή μου ενημέρωση (εξάλλου δεν έγινε και τίποτα συγκλονιστικό στον Παναθηναϊκό!) και περιηγήθηκα λίγο στη σελίδα για να παρατηρήσω τις υπόλοιπες διαφημίσεις. Δεν εξεπλάγην όταν διαπίστωσα πως η πλειοψηφία τους ήταν για το στοίχημα και για τυχερά παιχνίδια. Από περιέργεια κοίταξα και στα άλλα αθλητικά sites που κατά καιρούς επισκέπτομαι, και έστησα έναν πρόχειρο διαγωνισμό. Με χαρά λοιπόν σας παρουσιάζω τα αποτελέσματα (πατήστε στα links για screen capture)!
1. Στην πρώτη θέση έχουμε δύο sites. Το ένα είναι το site του ραδιοφωνικού σταθμού NovaΣπορ-Fm με 5 διαφημιστικά banners στοιχήματος και τυχερών παιχνιδιών! Ναι, αυτό ήταν που είχε τρεις ίδιες διαφημίσεις (έστω κι αν στα captures δεν έχω πιάσει στην ίδια φάση τα animations). Για να είναι σίγουροι πως θα το εμπεδώσεις σωστά! Το άλλο είναι το άλλο επίσης γνωστό portal sport24.gr που κινείται στο ίδιο μήκος κύματος.
3. Στην τρίτη θέση βρίσκουμε το contra.gr και το gazzetta.gr με 3 banners.
5. Στην πέμπτη θέση είναι το sport.gr με μόλις 2.
Ακολουθούν οι αθλητικές σελίδες των ειδησεογραφικών sites τα οποία έχουν από λίγες (flash.gr) έως καμία (in.gr, pathfinder.gr, ert.gr) διαφημίσεις στοιχήματος.
Θα μου πείτε βέβαια, που είναι το περίεργο; Αθλητικά sites είναι, και το στοίχημα είναι μια ενασχόληση αρκετών από αυτούς που τα επισκέπτονται. Εξηγούμαι. Αυτό που με ενοχλεί είναι αφ' ενός η υποκρισία και αφ' εταίρου η έλλειψη μέτρου και αισθητικής.
Υποκρισία. Γιατί δεν ξέρω πως αλλιώς να περιγράψω τη στάση κάποιου που από τη μία, μέσα από τα ίδια αυτά sites αλλά και τα άλλα μέσα που οι ίδιοι διαχειρίζονται (εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση) σχολιάζει τη δύσκολη οικονομική κατάσταση του κόσμου (ορθώς) και κρίνει τις αποφάσεις και πράξεις των πολιτικών (ορθότατα) και από την άλλη, μέσα από το ίδιο μετερίζι διαφημίζει, όχι μία και δύο αλλά πέντε (!) φορές εταιρείες και δραστηριότητες από τις οποίες στατιστικά ο άλλος βγαίνει σχεδόν πάντα χαμένος ενώ δεν είναι λίγες οι οικογένειες που έχουν φτάσει στο απροχώρητο.
Υπάρχει εύκολος αντίλογος βέβαια. Οι άνθρωποι δεν είναι άγιοι. Επιχειρηματίες είναι και θέλουν να βγάλουν λεφτά. Δεν φταίνε αυτοί, οι άλλοι πάνε και παίζουν.
Καμία αντίρρηση. Δεν είπα ότι κάνουν κάτι παράνομο ή παράλογο. Είπα απλά ότι είναι υποκριτικό. Και είναι καλό αυτές τις επιλογές τους να τις θυμούνται όταν οι ίδιοι σχολιάζουν τη δεινή κατάσταση συνανθρώπων μας. Να θυμούνται, όταν κρίνουν πράξεις άλλων με μεγάλη ευκολία, πως όταν ήρθε η ώρα να πάρουν αυτοί μια απόφαση, επέλεξαν αυτή που θα τους απέφερε περισσότερα έσοδα, αδιαφορώντας για το αντικείμενο της διαφήμισης. Τι κι αν με έναν τρόπο (σε μικρό ή μεγάλο βαθμό) συνέβαλαν εμμέσως στην οικονομική δυσχέρεια κάποιων. Και βέβαια δεν τους βάζω στο ίδιο τσουβάλι με τους πολίτικός, θα ήταν τουλάχιστον άδικο. Όμως εκτός από επιχειρηματίες είναι και δημοσιογράφοι, που απευθύνονται σε ευρύ κοινό και επηρεάζουν κόσμο. Μπορεί λοιπόν οι πράξεις και οι απόψεις τους να μην κρίνονται προφανώς με τα ίδια μέτρα και σταθμά που κρίνονται αυτές ενός πολιτικού προσώπου, όμως σίγουρα τους συνοδεύουν σε αυτά που λένε και γράφουν. Εξάλλου, για να μην ξεχνιόμαστε, ό,τι είναι νόμιμο δεν είναι και ηθικό, σωστά; Ή αυτό αφορά μόνο στους άλλους;
Αλλά είπαμε, όταν είναι εμείς να κάνουμε κάτι, όταν παίζεται η τσέπη μας ή τη καρέκλα μας, δεν ξέρουμε τίποτα, δε φταίμε σε τίποτα.
Όσο για την έλλειψη μέτρου και αισθητικής, νομίζω πως δε χρειάζεται να πω πολλά. Όταν δεν πετάγονται από το πουθενά διαφημίσεις που σου σπάνε τα νεύρα, σε ζαλίζουν πολύχρωμμα banners! Άσε που μπορεί να είναι και 3 ίδια μαζί, μπας και δεν πιάσεις το μήνυμα! Αμ, τα έχετε δει τα άλλα; Που μόλις περνάς το ποντίκι από πάνω (hover, όχι κλικ) ξεδιπλώνεται το banner και ακούγονται μουσικές; Ή ακόμα χειρότερα, κάποια που εμφανίζονται από μόνα τους λίγο μετά που φορτώνει η σελίδα, σου κρύβουν αυτό που θες να διαβάζεις, κάποιες φορές παίζοντας μουσική ή κάποιο animation, κι εσύ πρέπει να ψάξεις να βρεις που στο καλό έχουν βάλει το ρημάδι το "X" για να το κλείσεις! Πολλές φορές μάλιστα αυτή η αναζήτηση δεν είναι διόλου εύκολη δουλειά, αφού φροντίζουν και το καμουφλάρουν ανάλογα! Δηλαδή, κανένας σεβασμός στον επισκέπτη-αναγνώστη; Μπαίνει ο άλλος να ενημερωθεί, να διαβάσει τι γράφεις βρε αδερφέ, κι εσύ κάνεις τα πάντα για να τον διώξεις; Αλήθεια, οι σχεδιαστές των διαφημιστικών banners σκέφτονται και το ενδεχόμενο με τα δημιουργήματά τους να προκαλούν αρνητικές εντυπώσεις και να "καίνε" το προϊόν;
Ενοχλημένος λοιπόν, έριξα μια ματιά στη διαφήμιση, η οποία ήταν για εταιρεία στοιχήματος. Το περίεργο ήταν πως η ίδια ακριβώς διαφήμιση βρισκόταν λίγο παραδίπλα στην ίδια σελίδα, ενώ ήμουν σίγουρος πως το μάτι μου την είχε δει και πιο κάτω! Κανονική πλύση εγκεφάλου δηλαδή.
Άφησα στην άκρη την πρωινή μου ενημέρωση (εξάλλου δεν έγινε και τίποτα συγκλονιστικό στον Παναθηναϊκό!) και περιηγήθηκα λίγο στη σελίδα για να παρατηρήσω τις υπόλοιπες διαφημίσεις. Δεν εξεπλάγην όταν διαπίστωσα πως η πλειοψηφία τους ήταν για το στοίχημα και για τυχερά παιχνίδια. Από περιέργεια κοίταξα και στα άλλα αθλητικά sites που κατά καιρούς επισκέπτομαι, και έστησα έναν πρόχειρο διαγωνισμό. Με χαρά λοιπόν σας παρουσιάζω τα αποτελέσματα (πατήστε στα links για screen capture)!
1. Στην πρώτη θέση έχουμε δύο sites. Το ένα είναι το site του ραδιοφωνικού σταθμού NovaΣπορ-Fm με 5 διαφημιστικά banners στοιχήματος και τυχερών παιχνιδιών! Ναι, αυτό ήταν που είχε τρεις ίδιες διαφημίσεις (έστω κι αν στα captures δεν έχω πιάσει στην ίδια φάση τα animations). Για να είναι σίγουροι πως θα το εμπεδώσεις σωστά! Το άλλο είναι το άλλο επίσης γνωστό portal sport24.gr που κινείται στο ίδιο μήκος κύματος.
3. Στην τρίτη θέση βρίσκουμε το contra.gr και το gazzetta.gr με 3 banners.
5. Στην πέμπτη θέση είναι το sport.gr με μόλις 2.
Ακολουθούν οι αθλητικές σελίδες των ειδησεογραφικών sites τα οποία έχουν από λίγες (flash.gr) έως καμία (in.gr, pathfinder.gr, ert.gr) διαφημίσεις στοιχήματος.
Θα μου πείτε βέβαια, που είναι το περίεργο; Αθλητικά sites είναι, και το στοίχημα είναι μια ενασχόληση αρκετών από αυτούς που τα επισκέπτονται. Εξηγούμαι. Αυτό που με ενοχλεί είναι αφ' ενός η υποκρισία και αφ' εταίρου η έλλειψη μέτρου και αισθητικής.
Υποκρισία. Γιατί δεν ξέρω πως αλλιώς να περιγράψω τη στάση κάποιου που από τη μία, μέσα από τα ίδια αυτά sites αλλά και τα άλλα μέσα που οι ίδιοι διαχειρίζονται (εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση) σχολιάζει τη δύσκολη οικονομική κατάσταση του κόσμου (ορθώς) και κρίνει τις αποφάσεις και πράξεις των πολιτικών (ορθότατα) και από την άλλη, μέσα από το ίδιο μετερίζι διαφημίζει, όχι μία και δύο αλλά πέντε (!) φορές εταιρείες και δραστηριότητες από τις οποίες στατιστικά ο άλλος βγαίνει σχεδόν πάντα χαμένος ενώ δεν είναι λίγες οι οικογένειες που έχουν φτάσει στο απροχώρητο.
Υπάρχει εύκολος αντίλογος βέβαια. Οι άνθρωποι δεν είναι άγιοι. Επιχειρηματίες είναι και θέλουν να βγάλουν λεφτά. Δεν φταίνε αυτοί, οι άλλοι πάνε και παίζουν.
Καμία αντίρρηση. Δεν είπα ότι κάνουν κάτι παράνομο ή παράλογο. Είπα απλά ότι είναι υποκριτικό. Και είναι καλό αυτές τις επιλογές τους να τις θυμούνται όταν οι ίδιοι σχολιάζουν τη δεινή κατάσταση συνανθρώπων μας. Να θυμούνται, όταν κρίνουν πράξεις άλλων με μεγάλη ευκολία, πως όταν ήρθε η ώρα να πάρουν αυτοί μια απόφαση, επέλεξαν αυτή που θα τους απέφερε περισσότερα έσοδα, αδιαφορώντας για το αντικείμενο της διαφήμισης. Τι κι αν με έναν τρόπο (σε μικρό ή μεγάλο βαθμό) συνέβαλαν εμμέσως στην οικονομική δυσχέρεια κάποιων. Και βέβαια δεν τους βάζω στο ίδιο τσουβάλι με τους πολίτικός, θα ήταν τουλάχιστον άδικο. Όμως εκτός από επιχειρηματίες είναι και δημοσιογράφοι, που απευθύνονται σε ευρύ κοινό και επηρεάζουν κόσμο. Μπορεί λοιπόν οι πράξεις και οι απόψεις τους να μην κρίνονται προφανώς με τα ίδια μέτρα και σταθμά που κρίνονται αυτές ενός πολιτικού προσώπου, όμως σίγουρα τους συνοδεύουν σε αυτά που λένε και γράφουν. Εξάλλου, για να μην ξεχνιόμαστε, ό,τι είναι νόμιμο δεν είναι και ηθικό, σωστά; Ή αυτό αφορά μόνο στους άλλους;
Αλλά είπαμε, όταν είναι εμείς να κάνουμε κάτι, όταν παίζεται η τσέπη μας ή τη καρέκλα μας, δεν ξέρουμε τίποτα, δε φταίμε σε τίποτα.
Όσο για την έλλειψη μέτρου και αισθητικής, νομίζω πως δε χρειάζεται να πω πολλά. Όταν δεν πετάγονται από το πουθενά διαφημίσεις που σου σπάνε τα νεύρα, σε ζαλίζουν πολύχρωμμα banners! Άσε που μπορεί να είναι και 3 ίδια μαζί, μπας και δεν πιάσεις το μήνυμα! Αμ, τα έχετε δει τα άλλα; Που μόλις περνάς το ποντίκι από πάνω (hover, όχι κλικ) ξεδιπλώνεται το banner και ακούγονται μουσικές; Ή ακόμα χειρότερα, κάποια που εμφανίζονται από μόνα τους λίγο μετά που φορτώνει η σελίδα, σου κρύβουν αυτό που θες να διαβάζεις, κάποιες φορές παίζοντας μουσική ή κάποιο animation, κι εσύ πρέπει να ψάξεις να βρεις που στο καλό έχουν βάλει το ρημάδι το "X" για να το κλείσεις! Πολλές φορές μάλιστα αυτή η αναζήτηση δεν είναι διόλου εύκολη δουλειά, αφού φροντίζουν και το καμουφλάρουν ανάλογα! Δηλαδή, κανένας σεβασμός στον επισκέπτη-αναγνώστη; Μπαίνει ο άλλος να ενημερωθεί, να διαβάσει τι γράφεις βρε αδερφέ, κι εσύ κάνεις τα πάντα για να τον διώξεις; Αλήθεια, οι σχεδιαστές των διαφημιστικών banners σκέφτονται και το ενδεχόμενο με τα δημιουργήματά τους να προκαλούν αρνητικές εντυπώσεις και να "καίνε" το προϊόν;
6 comments:
Επειδή τυχαίνει να δουλεύω σε ενημερωτικό site, ένα δίκιο το έχεις. Πλην όμως, το τμήμα της διαφήμισης έχει απλά μια εντολή: φέρτε διαφήμιση. Από αυτήν ζει το site. Το κάθε site.
Βεβαίως το πού θα τοποθετηθεί η διαφήμιση και πώς και γιατί, είναι μια άλλη ιστορία που έχει να κάνει και με το μέγεθος του site, το ποιος το χρηματοδοτεί κλπ κλπ.
Επειδή:
-στην Ελλάδα γίνεται ο μεγαλυτερος τζίρος στην Ευρώπη σε στοίχημα
-η ιντερνετική διαφήμιση είναι η καλύτερη και έξω απο απαγορεύσεις που (δεν) ισχύουν για άλλα μέσα
-οι δημοσιογράφοι όταν είναι ΚΑΙ επιχειρηματίες γίνονται χειρότεροι ταληροφονιάδες (Χελάκης-Χριστόγλου κλπ)
-Οταν τα φράγκα τρέχουν βρίσκονται χιλιάδες άλλοθι
... θα υποστείτε όσα βλέπετε όσο επισκέπτεστε αθλητικά sites.
Apos προφανώς και δεν κατηγορώ τους υπαλλήλους ενός τμήματος σε ότι αφορά την επιλογή διαφημιζόμενων προϊόντων. Απλά όταν μιλάμε για δημοσιογράφους-επιχειρηματίες, το θέμα είναι λίγο πιο πολύπλοκο, τουλάχιστον στα μάτια μου. Όσο για τον τύπο των banners κλπ, φαντάζομαι υπάρχει μια ευθύνη στους σχεδιαστές του site.
Ανέστη κάπως έτσι είναι τα πράγματα μάλλον...
Η αλήθεια είναι ότι το έχουνε παρακάνει. Ένας από τους λόγους που σταμάτησα να επισκέπτομαι τις αθλητικές σελίδες (και να ακουώ ραδιόφωνο) είναι και οι υπέρμετρες διαφημίσεις.
Καλά ρε συ, γκρινιάζεις ακόμα και για τις διαφημίσεις σε αθλητικά site; Δηλαδή τι ήθελες να διαφημίσουν οι άνθρωποι απορρυπαντικά;
Λοιπόν σοβαρεύομαι. Οι διαφημίσεις που πετάγονται από το πουθενά μου σπάνε τα νεύρα ειναι αλήθεια. Και ειδικά αυτές που μόλις περνάς το ποντίκι από πάνω ξεδιπλώνεται το banner και ακούγονται μουσικές. Τέτοιες έχει το in.gr. Γενικά όμως προσπαθώ να μένω ανεπηρρέαστος και ειδικά στα αθλητικά site το καταφέρνω περίφημα. Απλά κοιτάω τη βαθμολογία της ΠΑΟΚάρας μου και δεν ασχολούμαι με τίποτα άλλο!
Γκρινιάρη...
Η λύση στο πρόβλημα σου είναι μία!
Firefox + Adblock Plus! Το web όπως δεν το έχεις ξαναζήσει! :)
Post a Comment