Wednesday 30 January 2008

Charlie Wilson's War (Παιχνίδια εξουσίας)

Πήγα χτες βράδυ και είδα το Charlie Wilson's War (Παιχνίδια εξουσίας ελληνιστί) - αυτό με τις μη πιστές μεταφράσεις τίτλων ποτέ δεν το κατάλαβα. Η ταινία είναι υποψήφια για Όσκαρ Β' Αντρικού ρόλου για την ερμηνεία του Philip Seymour Hoffman (θα τον θυμάστε από την ταινία Capote) στο ρόλο του ελληνικής - παρακαλώ - καταγωγής του πράκτορα της CIA Gust Avrakotos (χαχα!).

Η ταινία είναι βασισμένη σε πραγματική ιστορία και εκτυλίσσεται στη δεκαετία του '80, στην τελευταία περίοδο του Ψυχρού πολέμου. Σκηνοθετεί ο Mike Nichols, με τον Tom Hanks στον πρωταγωνιστικό ρόλο να υποδύεται τον Charlie Wilson, μέλος του Αμερικανικού Κονγκρέσου με ιδιαίτερη αδυναμία στις ωραίες γυναίκες και στο... Chivas! Επίσης βλέπουμε και την Julia Roberts να υποδύεται μια πολύ-αντικομμουνίστρια, πολύ-Χριστιανή, πολύ-Αμερικανίδα της υψηλής κοινωνίας ονόματι Joanne Herring.

Η ταινία μας περιγράφει πως ο Charlie Wilson, μέλος του Κονγκρέσου εκείνη την εποχή αλλά και δύο επιτροπών-κλειδιών για αμυντικά θέματα, με τη βοήθεια ενός πράκτορα της CIA και την υποστήριξη της Joanna Herring στήνουν μια διπλωματική παρασκηνιακή επιχείρηση ενίσχυσης και εξοπλισμού των Αφγανών μουτζαχεντίν που μάχονται εναντίον της Σοβιετικης κατοχής κατά τη διάρκεια του Σοβιετο-αφγανικού πολέμου.

Είχα ακούσει καλά λόγια, και η βαθμολογία του imdb είναι 7.7, αλλά εμένα δε με ικανοποίησε. Ούτε κρύο ούτε ζέστη, μη σου πω προς το κρύο γέρνω! Αδιάφορη, στην καλύτερη περίπτωση! Αν τη δείτε, περιμένω την άποψή σας, μπας και βρείτε κάποια καλά στοιχεία που μου διέφυγαν!

Πρέπει ωστόσο να ξεχωρίσω την ερμηνεία του Hoffman, η οποία ήταν αρκετά ευχάριστη έως διασκεδαστική. Και ο Tom Hanks δεν ήταν κακός, αλλά τον έχω δει σε καλύτερες στιγμές.

8 comments:

Σοφία said...

Μ' αρέσει πολύ ο Tom Hanks, αλλά λέω να περιμένω να την δω σε dvd! Ξέρεις; Έχω πρόβλημα σε ποιον κινηματογράφο να πάω! Τόσους πολλούς έχουμε εδώ στην επαρχία!
Η Julia Roberts ξανθιά; Με χάλασε λιγάκι σαν εικόνα!
Καλημέρα γκρινιάρη!

Γκρινιάρης said...

Καλημέρα graso! Ο Tom Hanks είναι κι εμένα από τους αγαπημένους μου, αλλά όπως είπα δεν τρελάθηκα. Καλά, η Julia Roberts δεν μου πολυαρέσει, ανεξαρτήτως μαλλιού! Χαχα!

Σοφία said...

Την είχα ψιλο-απορρίψει από την αρχή. Τώρα βεβαιώθηκα να μην πάω :-)

Γκρινιάρης said...

Για DVD, μη σου πω για τηλεόραση είναι!

Αυτά παθαίνει μια ταινία αν τυχαίνει να τη δεις μετά το The Kite Runner! Και κατά σύμπτωση, και οι δύο έχουν να κάνουν με το Αφγανιστάν. Αλλά καμία σχέση οι δυο ταινίες.

Και το The Kite Runner είναι υποψήφιο μόνο για oscar μουσικής.....

DaNaH said...

Γκρινιάρη, εγώ πάλι στα διάφορα blogs μόνο αρνητικά έχω διαβάσει για την συγκεκριμένη ταινία, οπότε δεν είναι στα άμεσα σχέδιά μου να την δω. Αν τύχει ΟΚ, αλλά γενικώς δεν συμπαθώ τις ταινίες που έχουν έντονο πολιτικό περιεχόμενο.

Γκρινιάρης said...

Εμένα αντιθέτως μου αρέσουν οι ταινίες με πολιτικό περιεχόμενο, ή ταινίες πάνω σε ιστορικά γεγονότα κλπ (όχι απαραιτήτως με τη μορφή περιπέτειας), αλλά να είναι και καλογυρισμένη!!!

Σοφία said...

Κι εμένα μ' αρέσουν οι ταινίες με πολιτικό περιεχόμενο, αλλά να είναι της προκοπής (π.χ. Syriana). Η συγκεκριμένη από την αρχή δεν μου γέμισε το μάτι, παρόλο μου αρέσει και ο Tom Hanks και η Julia Roberts.

Όσο για το Kite Runner, το γεγονός ότι δεν προτάθηκε για κανένα "σημαντικό" Όσκαρ αποδεικνύει ότι δεν πρέπει να αφήνουμε τα Όσκαρ να κατευθύνουν τις επιλογές μας... αλλιώς ενδέχεται να βλέπουμε όλο χαζομαρούλες τύπου Little Miss Sunshine και να χάνουμε ταινίες ουσίας όπως το Kite Runner.

Γκρινιάρης said...

Συμφωνώ Σοφία, τα Oscar δεν πρέπει να αποτελούν πάντα κριτήριο. Ίσως μόνο μια πληροφορία, όπως πχ οι κριτικές που διαβάζουμε από εδώ κι από εκεί, αλλά όχι με την έννοια της αυθεντίας.