Thursday 25 September 2008

Τα ποδήλατα πλημμυρίζουν το Λονδίνο

Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος, επ' ευκαιρία της Ευρωπαϊκής εβδομάδας μετακίνησης και της ημέρας χωρίς αυτοκίνητο, διοργανώθηκε το London Freewheel. Μεγάλοι δρόμοι, από το St. James's Park μέχρι την Tower Bridge έκλεισαν και πλημμύρισαν από ποδήλατα όλη τη μέρα. Κεντρικό σημείο συνάντησης και πάλι το St. James's Park και το Green Park.

Για περισσότερα σας παραπέμπω στο τελευταίο podcast. Εικόνες από το περσινό London Freewheel στο post από τότε.

Σας αφήνω με ένα μικρό clipάκι και φωτογραφίες!


Το βίντεο είναι χωρίς ήχο (μην απορήσετε που δεν ακούτε τίποτα) ενώ υπάρχει και στο youtube, αλλά σε λίγο χειρότερη ποιότητα, γι' αυτό προτίμησα το blip.tv.

Περνώντας μπροστά από το Buckingham Palace. Ευτυχώς αυτή τη φορά τα γιλέκα ήταν κίτρινα φωσφοριζέ.

London Freewheel 2008

Συμμετείχαν ποδηλάτες κάθε ηλικίας, μεγάλοι, παιδιά...

London Freewheel 2008

... γονείς με τα παιδιά τους (πάνω από 1 καμιά φορά, όπως η κυρία από κάτω).

London Freewheel 2008

Κάθε είδους ποδήλατα ή παραλλαγές...

London Freewheel 2008

Μεγάλη βοήθεια προσέφεραν οι εθελοντές και οι εθελόντριες!

London Freewheel 2008

Που και που υπήρχε κανένα μποτιλιαρισματάκι, μέχρι να μπούμε στην κύρια διαδρομή

London Freewheel 2008

Εν κινήσει (αμέ) προς το Buckingham Palace...

London Freewheel 2008

... και δίπλα στο ποτάμι.

London Freewheel 2008

14 comments:

Dr_MAD said...

Α! Βοήθησε και ο καιρός σε εσάς! Σε εμάς είχε χάλια καιρό και ψιλοέβρεχε, οπότε ήταν μούφα το όλο εγχείρημα. Πολύ όμορφη η διοργάνωση πάντως σε εσάς

Πάω για το podcast να σε ακούσω κιόλας χεχε

DaNaH said...

Χαχα πολύ περίεργα τα 2 ποδήλατα (το ένα με την μητέρα και το άλλο σαν ξαπλωμένος που είναι!)

Ωραία τα περνάτε εκεί πάνω, και στο πάρκο μετά, μια χαρά! :)

Εδώ πάλι αν δεν το γνωρίζαμε πως ήταν η 22 Σεπτεμβρίου η ημέρα χωρίς αυτοκίνητο θα έλεγε κανείς πως ήταν μια ακόμα συνηθισμένη μέρα! Το μποτιλιάρισμα στην κορύφωσή του (για να μην σου πω και περισσότερο).

Θυμάμαι όταν ζούσα στις Βρυξέλλες την συγκεκριμένη μέρα απαγορευόταν η κυκλοφορία αυτοκινήτων δια ροπάλου! Είχα βγει έξω και είχα τρομάξει από την ερημιά, πριν μάθω γιατί δεν υπήρχαν αυτοκίνητα. Μόνο εκτάκτως κανένα με διπλωματικές πινακίδες που είχε ειδική άδεια μπορούσες να δεις να κυκλοφορεί! Παντού υπήρχε αστυνόμευση. Τι να πεις!

Όταν όμως η Θεσ/νίκη είναι - όπως διάβασα κάπου χθες - η μόνη ευρωπαϊκή πόλη με πάνω από ένα εκατομμύριο κατοίκους που δεν διαθέτει μετρό ή τραμ και εξυπηρετείται μόνο και αποκλειστικά με τα αστικά λεωφορεία, δεν είναι να απορεί κανείς για την χαοτική αυτήν κατάσταση!!

KitsosMitsos said...

Αυτά θα θέλαμε κάποια στιγμή να συμβούν και εδώ!
Για να δούμε...

Anonymous said...

Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο, αλλά η Αθήνα δεν ιδρώνει. Είχε μια κίνηση στην Κηφισίας χθες το πρωί, από το ύψος των Αμπελοκήπων... Και μη χειρότερα!!

Anonymous said...

Nαι..Από τη μια βλέπεις αυτά..κι από την άλλη εδώ στην Ελλαδίτσα, την Ευρωπαϊκή Μέρα χωρίς αυτοκίνητο είχε περισσότερη κίνηση από ότι όλο το μήνα, μια μέρα μετά πήγαν όλοι "τρομοκρατημένοι" από την απεργία των τελωνιακών να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους...και γενικά εδώ πέρα τη "βγάζουν καθαρή" με καμιά ποδηλατοδρομία μια στο τόσο..έτσι για να τονωθεί το κοινωνικό και "οικολογικό" προφίλ του Δημάρχου Αθηναίων.....
Αααααααχ....

NdN said...

Απαπα! Καλύτερα που δεν ήρθα. Με τέτοιες εθελόντριες αποσπάται η προσοχή μου...

Σοβαρά τώρα επειδή ήμουν κάτω πρέπει να πω ότι είχε απίστευτα πολλά ποδήλατα. Και βοήθησε και ο καιρός.

Να είμαστε καλά και του χρόνου!

Γκρινιάρης said...

Καλημέρα!

MAD ναι, βοήθησε ο καιρός. Αν έβρεχε σίγουρα θα ήταν λιγότερος ο κόσμος, αλλά πίστεψε με, θα είχε γίνει και πάλι! Καλή ακρόαση!

DaNaH απογοητευτική η κατάσταση. Και εντάξει, δεν είναι ότι δεν έγινε σοβαρά μια εκδήλωση, αλλά η όλη φιλοσοφία των πόλεών μας. Τα λέω και στο podcast. Είμαστε ακόμα πίσω.

Kitsosmitsos δεν ξέρω ρε συ πόσο θα τα θέλαμε, γιατί έχουμε μάθει στην βολή, στο αμάξι, στο να μην περπατάμε. Νομίζω έχουμε κι εμείς συμμετοχή στο πρόβλημα, κι αν όχι εμείς, οι συμπολίτες μας.

Unclescrooge ας τα να πάνε...

Tranp...* πότε θα βάλουμε μυαλό;

NdN είπα κι εγώ, δε θα κάνει κάποιος κανένα σχόλιο επ' αυτού; Χεχε! Ευτυχώς η συγκεκριμένη μας πέτυχε μποτιλιαρισμένους, οπότε δεν κινδυνεύσαμε! Είπαμε, του χρόνου θα συμμετέχεις κι εσύ! Χαχα!

Σοφία said...

Εγώ που χθες κόντεψαν 2 φορές να πέσουν πάνω μου ποδηλάτες που είχαν παραβιάσει κόκκινο φανάρι, δικαιούμαι να γκρινιάζω για τα ποδήλατα στην πόλη;;;;;

Όσο για την κίνηση στους δρόμους της Αθήνας & της Θεσσαλονίκης την περασμένη Δευτέρα, αναρωτιέμαι αν αυτοί που δυσανασχετούν ήταν κι αυτοί μέσα στο αυτοκινητάκι τους ή πήγαιναν στη δουλειά πεζοί για να τιμήσουν την ημέρα; Γιατί νομίζω ότι από τη στιγμή που μπαίνεις εσύ στο αυτοκίνητό σου δεν έχεις δικαίωμα να παραπονιέσαι που το ίδιο κάνει και ο άλλος...

(Και δεν εννοώ απαραίτητα αυτούς που έχουν σχολιάσει εδώ και αλλά σε πολλά άλλα μπλογκ που είδα ανάλογα σχόλια).

Γκρινιάρης said...

Βασικά Σοφία δεν έχεις δίκιο να γκρινιάζεις για τα ποδήλατα στην πόλη. Έχεις όμως όλα τα δίκια να γκρινιάζεις για αυτούς τους ποδηλάτες που δεν ακολουθούν τους κανόνες!!! Όπως και για τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα δε φταίει η κυκλοφορία των αμαξιών αλλά η ανυπακοή στους κανόνες.
Τα ερωτήματα που θέτεις είναι εύλογα. Μην περιμένουμε να αλλάξει τίποτα αν δεν αλλάξουμε πρώτα εμείς. Έχει γίνει κλισέ πλέον, αλλά αν δεν το καταλάβουμε, αλλαγή δε θα δούμε...

Anonymous said...

Πέρασα να πω μια καλημέρα και ένα καλό Σ- μιας και είχα καιρό να έρθω. Θα επανέλθω για να μελετήσω αλλά και για το podcast με το αγγλικό ποδόσφαιρο (εννοείται!)

Σοφία said...

To θέμα με τους κανόνες όμως είναι ότι φαίνεται να τους αγνοούν οι περισσότεροι ποδηλάτες. Για μένα ως πεζή το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι οδηγοί που παραβιάζουν τα κόκκινα φανάρια. Τον τελευταίο μήνα, αυτό μου έχει συμβεί 1 φορά μόνο με οδηγό αυτοκινήτου και δεν ξέρω πόσες φορές με ποδηλάτη (δύο σε μια μέρα προχθές μόνο). Και πού να αρχίσω να μετράω τις περιπτώσεις με ποδηλάτες στο πεζοδρόμιο - δεν θα τελειώσουμε ποτέ. Συνεπώς το συμπέρασμά μου είναι ότι στο Λονδίνο τουλάχιστον, που δεν υπάρχουν οι υποδομές (ειδικοί ποδηλατόδρομοι, ειδικά φανάρια, μεγάλοι δρόμοι), ούτε υπάρχει κάποια εκπαίδευση για τους ποδηλάτες, η ποδηλασία στην πόλη είναι πρόβλημα, και η λύση δεν είναι να ενθαρρύνουμε ακόμα περισσότερους άσχετους να πάρουν ποδήλατο και να το κυκλοφορούν λες και είναι στην εξοχή.

Γκρινιάρης said...

Καλημέρα Penny και καλό Σαββατοκύριακο!

Σοφία, ξανά, το θέμα είναι η τήρηση των κανόνων και όχι το ποδήλατο αυτό καθ' αυτό σαν δραστηριότητα. Εγώ θα συμφωνήσω πως είναι σωστή μια πολιτική και πρωτοβουλία προς την εκπαίδευση των ποδηλατιστών και την δημιουργία περισσότερων υποδομών που να προστατεύουν όλους από όλους. Γιατί και πεζοί πολλές φορές πετάγονται στους δρόμους όχι από διαβάσεις, ή αγνοούν το κόκκινο φανάρι βλέποντας πως τα αμάξια είναι ακόμα μακριά, χωρίς να υπολογίσουν σωστά. Η λύση δεν είναι να αναθεματίζουμε βεβαίως την κυκλοφορία των πεζών, αλλά να λέμε πως κι αυτοί ακόμα χρειάζονται εκπαίδευση, πως χρειάζεται ενημέρωση για τους κανόνες κλπ για να λειτουργεί σωστά το όλο σύστημα. Ο ανενημέρωτος ή ο ασυνείδητος όταν πάρει αμάξι θα τρέξει, όταν πάρει ποδήλατο θα ανέβει στο πεζοδρόμιο και όταν είναι πεζός θα αγνοήσει τη διάβαση πεζών. Ο στόχος είναι αυτός, και όχι το αυτοκίνητο, το ποδήλατο ή το περπάτημα.

Anonymous said...

Kali douleia file...sinexise....!!!!!

Ταχυδρόμος! said...

Ζήτω οι εθελόντριες!