Saturday, 12 September 2009

Olympic Air... Beta!

Χτες, επιστρέφοντας στο νησί, έτυχε να πετάξω με τη νεοσύστατη Olympic Air, τη "νέα Ολυμπιακή" που προέκυψε από την πώλησή της Olympic Airlines στη Marifn Investment Group. Πράγμα παράξενο βέβαια, αφού η νέα εταιρεία πρόκειται να λειτουργήσει από την 1η Οκτωβρίου. Στην πορεία βέβαια μου εξήγησε η αεροσυνοδός πως έχουν αναλάβει κάποια λίγα δρομολόγια για να δοκιμάσουν το νέο τρόπο λειτουργίας, να συνηθίσουν τα νέα αεροσκάφη κλπ.

Τίποτα δεν προμήνυε κάτι διαφορετικό μέχρι που φτάσαμε στο αεροσκάφος. Το πρώτο πράγμα που μου τράβηξε την προσοχή ήταν ο έλικας του μικρού ελικοφόρου που θα μας πήγαινε στο νησί. Μέχρι τώρα η Ολυμπιακή είχε δύο τύπους αεροσκαφών για τις πτήσεις για Μυτιλήνη: Τα "μεγάλα" (συγκριτικά πάντα) Boeing 737 και τα μικρά ελικοφόρα ATR 72. Η αλήθεια είναι πως αν δεν έχεις ταξιδέψει ποτέ με ελικοφόρο αναστατώνεσαι λίγο στην ιδέα πως θα πετάξεις με κάτι τέτοιο!

Τέλος πάντων, αυτή τη φορά ο έλικας, όπως βλέπετε και στη φωτογραφία ήταν λίγο διαφορετικός απ' ότι τον θυμόμουν, και γενικά το αεροπλάνο έδειχνε... του κουτιού!

Μια ματιά στην ουρά του αεροσκάφους και το σήμα της νέας εταιρείας, με μια δόση πρασίνου σε σχέση με της παλιάς, επιβεβαίωσε τις υποψίες μου.

Εμφανής η αλλαγή και στο εσωτερικό, με καθίσματα από δερματίνη (μάλλον, δεν είμαι κι ειδικός). Το logo στα υφασμάτινα καλύμματα στο προσκέφαλο ωστόσο παρέπεμπε στο παρελθόν.

Γενικά πουθενά δεν είδα το logo της Olympic Air, όμως στο μήνυμα καλωσορίσματος από το πλήρωμα έγινε ξεκάθαρο, αφού η πτήση θα γινόταν "από την Olympic Air, μέλος του ομίλου Marfin Investment Group".

Καινούριες και οι στολές του πληρώματος, αφού κι εκεί υπάρχει έντονη η παρουσία του πράσινου. Είδατε ο Βγενόπουλος...!

Χαρμόσυνα νέα για τους κατόχους κινητών ή άλλων ηλεκτρονικών συσκευών με flight mode, καθώς μας ενημέρωσαν πως επιτρέπεται η χρήση τους κατά τη διάρκεια της πτήσης με ενεργοποιημένη αυτή τη λειτουργία, με εξαίρεση την τροχοδρόμηση, την απογείωση και την προσγείωση.

Πέρα απ' αυτά δεν υπήρχε κάποια ουσιώδης διαφορά στην πτήση. Ήταν ξεκάθαρο πως το πλήρωμα ακόμα μαθαίνει το νέο σύστημα, με χαρακτηριστικότερο σημείο την - με κάποια δυσκολία - ανάγνωση των νέων μηνυμάτων από σημειώσεις, αλλά αυτά είναι ίσως (;) αναμενόμενα σε μία δοκιμαστική περίοδο.

Καλή αρχή!

15 comments:

Meropi said...

Ας ελπίσουμε ότι η "νέα" Ολυμπιακή θα είναι υπέρ του καταναλωτή ταξιδιώτη.
Το ποστ σου Γκρινιάρη μου ελπιδοφόρο!

mahler76 said...

καλό και πολύ φαγητό να βάλουν αλλιώς τον πούλο.

DaNaH said...

Άντε πρώτος σε όλα, ακόμα και στην πτήση με την νέα εταιρεία χεχε! Μου άρεσε που είπες ότι επέτρεπαν την χρήση κινητών με το flight mode.

Αλήθεια, πηγαίνοντας το σχόλιο του mahler76, τι σας κέρασαν κατά τη διάρκεια της πτήσης; Ήταν μικρή βέβαια οπότε μάλλον κανένα σνακ υποθέτω, ε;

Γκρινιάρης said...

Meropi νομίζω αυτό είναι ευχή όλων! Ένας σωστός ανταγωνισμός είναι επίσης για το καλό μας!

Mahler 76 και DaNaH το catering ήταν ακριβώς το ίδιο, της Olympic Catering, οπότε μας προσέφεραν τα ίδια με τις άλλες φορές, δηλαδή καφέ/χυμό/νερό και ένα snack. Εντάξει, 30-40 λεπτά πτήση είναι, μην είμαστε υπερβολικοί!

Anonymous said...

Τι ωραίο αυτό το dash-400Q... κρίμα που η SAS τα απέσυρερε ΟΛΑ απο τον στόλο της. Εμ βέβαια 8 ατυχήματα μέσα σε λίγους μήνες δεν είναι λίγα... φεύγαν τρέχοντας οι επιβάτες.
Βλέπετε κάτω απο μία φρέσκια μπογιά κρύβονται πολλά. ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΦΑΪΝΕΣΑΙ...
Το άψογο ευρωπαϊκό ATR καισε καινούργιες εκδόσεις παραμένει ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟ στην κατηγορία του Α REAL WORKHORSE.
PS: Οι έλικες φαίνονται διφορετικές ενώ δεν είναι απλώς είναι "πτερωμένες" λόγω σβηστού κινητήρα...

Γκρινιάρης said...

Για να τα λες κάτι θα ξέρεις, αν και ελπίζω να έχεις άδικο! Πάντως, αν και δεν ξέρω πολλά για αεροπλάνα (φαίνεται!), πρέπει να πω πως τα παλιά μικρά της Ολυμπιακής, αν και δε σου γέμιζαν το μάτι, ήταν αρκετά καλά για τέτοια δρομολόγια και δεν είχα κάποιο πρόβλημα όσες φορές ταξίδεψα, πλην ίσως του θορύβου.

Anonymous said...

http://www.thelocal.se/8928/20071028/

http://www.airplane-pictures.net/news.php?p=116

http://www.travelmole.com/stories/1123591.php
...
Το πρόβλημα μάλλον λύθηκε, η SAS ομως επέμεινε και τα αντικατέστησε όλα.
Η νέα ΟΑ (όπως τα νέα καράβια, η νέα φτηνη ακτοπλοΪα...) αγόρασε 6 απο τα οποία 3 μεταχειρισμένα μάλλον πρώην SAS.

Θέλω να δώ πόσο θα χρεώνουν τους σάκους στα φαντάρια εμένα ποτέ μα ποτέ δε με χρέωσε η παλιά ολυμπιακή ούτε σαν φοιτητή ούτε σαν φαντάρο για υπέρβαρο και μία φορά με βάλανε και στη πρώτη θέση για να μην χάσω την αντπόκριση στη φρανκφούρτη, το αεροπλάνο ήταν γεμάτο...
Για την κατάργηση της πτήσης στη Ν. Υόρκη δεν διαβάζω τίποτα όλοι γλύφουν τον έλληνα Μπερλουσκόνι...

Ps: η εξελιγμένη έκδοση του ΑΤR έχει κι αυτή σύστημα απόσβεσης θορύβου απο την περιστροφή της έλικας του στροβιλοκινητήρα , βλέπεις καμία σχέση με τα "ελικοφόρα- εμβολοκίνητα" του'50 και εδώ κινητήρας Jet είναι μόνο που προσθέτουμε την έλικα για χαμηλότερη κατανάλωση και χαμηλότερες ταχύτητες στην αποπροσγείωση΄, άρα και ανάγκη για μικρότερο διάδρομο...

Γκρινιάρης said...

Ευχαριστώ για τα links Ανώνυμε, είναι αρκετά διαφωτιστικά. Ξέρουμε σίγουρα πως κάποια από τα 6 είναι της παρτίδας εκείνης; Θα μου πεις, είναι πολύ πρόσφατα τα ατυχήματα.

Για το κοινωνικό προφίλ της ΟΑ δεν έχεις άδικο, αφού έκανε κι άλλα που ο πολύς κόσμος δεν γνωρίζει, όπως πχ διακομιδές περιστατικών σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ (με το αζημίωτο βέβαια). Είμαι περίεργος να δω τι από αυτά θα συνεχιστεί αφού τώρα είναι ιδιωτική εταιρεία. Από την άλλη πρέπει να παραδεχτούμε πως πολλές φορές εξόργιζε το κοινό με διάφορα, όπως πχ τις καθυστερήσεις που ήταν αρκετά συχνό φαινόμενο, πράγμα που έγινε εμφανές εδώ και μερικά χρόνια που βρέθηκε ένας μεγάλος ανταγωνιστής να θέλει κομμάτι από την πίτα.

KitsosMitsos said...

Μακάρι να πάνε όλα καλά γιατί χρειαζόμαστε γερή και ανταγωνιστική Ολυμπιακή. Εν αναμονή, λοιπόν!

Jason said...

Οι αγαπημένες πτήσεις ΟΑ570 κλπ.. :)

Καλό χειμώνα στο νησί μου, αγαπητέ.
Έχει την πλάκα του. :)
Λέω να περάσω όλα μου τα Χριστούγεννα εκεί φέτος.

John Karakatsanis - xblog.gr said...

Ο Βγενόπουλος στη συνέντευξη τύπου που έδωσε μέσα στην εβδομάδα είπε ότι οι παροχές που είχε το προσωπικό όπως κάποια δωρεάν εισιτήρια κλπ θα συνεχιστούν, ενώ όπως είπε χαρακτηριστικά δεν είναι υποχρεωμένος να τις συνεχίσει. Οπότε μπορεί σε γενικές γραμμές να μην αλλάξουν κατά πολύ οι κοινωνικές παροχές.

Σοφία said...
This comment has been removed by the author.
Σοφία said...

Το αεροπλάνο με το οποίο πέταξες (SX-OBA) είναι καινούριο, δεν είναι της SAS. Στις αρχές του καλοκαιριού η MIG ανακοίνωσε ότι παράγγειλε οκτώ καινούρια Q400 που θα παραδίνονταν στο τέλος του καλοκαιριού. Το συγκεκριμένο ήταν να δωθεί στη βρετανική Flybe, αλλά τελικά παραδώθηκε στην Ολυμπιακή και έφτασε στην Ελλάδα στις 23/8.

Dealsend said...

Μπορούμε να έχουμε ένα update με πληροφορίες για:

1. Καραμέλες είχε στην αρχή της πτήσης;

2. Χυμο/ Καφέ και παξιμαδάκι; ή τίποτα πιο συνταρακτικό (κανα σάντουιτσάκι;)

3. Εφημερίδες;

4. Διαχωρισμός 1η θέση ή όλες τα ίδια;

Κατα τα άλλα τα ελικοφόρα είναι ωραία, τουλάχιστον βλέπεις πότε θα πέσεις...σταματάει ο έλικας! :-)

Anonymous said...

Πόσο αστεία φαίνονται τα σχόλια αυτά σήμερα Δεκέμβρη του 2010......
Φραστικές πομφόλυγες που κατέληξαν σε πώληση της ΟlympicΑir στην Aegean...............