Sunday 29 July 2007

Still open

Μέσα στην δίνη του καλοκαιριού, έστω και τυπικά, τα ερεθίσματα για να γράψω στο blog έχουν μειωθεί αισθητά. Φάση είναι και θα περάσει, θέλω να πιστεύω. Δεν προβληματίζομαι. Έτσι κι αλλιώς είχα ξεκαθαρίσει και υποσχεθεί στον εαυτό μου ότι ποτέ δε θα νιώσω υποχρεωμένος να γράψω κάτι προς χάριν της συνέπειας. Γιατί τη στιγμή που θα το κάνω, νομίζω πως το όλο εγχείρημα θα χάσει κάτι από τη μαγεία του.

Οι ρυθμοί έχουν χαλαρώσει κατά τι, κυρίως λόγω της ιδέας του καλοκαιριού. Όποτε βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο μέσα στη βδομάδα, είτε την άραζα στο πάρκο αν είχε λίγο ήλιο, τα πολύτιμα sunny intervals, είτε εξορμούσα με τουριστική διάθεση.

Ο καλός καιρός της Τρίτης και της Παρασκευής και οι σύντομες απογευματινές βόλτες στο πάρκο βοήθησαν στο να τελειώσω το πρώτο βιβλίο του Harry Potter μέσα σε μια βδομάδα, και πολύ κράτησε. Πριν λίγο γύρισα από τη μεσημεριανή βόλτα που σκοπό είχε την αγορά του δεύτερου βιβλίου. Κι όμως στο μεγάλο βιβλιοπωλείο που επισκέφτηκα όλα τα βιβλία του Harry Potter πλην των δυο τελευταίων είχαν εξαντληθεί! Ευτυχώς πιο δίπλα ήταν ένα άλλο βιβλιοπωλείο γνωστής αλυσίδας και το βρήκα. Τα επόμενα μάλλον θα τα παραγγείλω από το internet έτσι όπως πάει… Και μέσα σ’ όλα ήρθα αντιμέτωπος με ένα πολύ σημαντικό δίλημμα. Η σκηνή έχει ως εξής: εγώ μπροστά από τα ράφια του βιβλιοπωλείου, αναποφάσιστος όπως πάντα, στο ένα χέρι την πρώτη έκδοση του βιβλίου, στο άλλο την πιο πρόσφατη. Ποιο να πάρω, ποιο να πάρω; Ναι, μάλλον σας φαίνεται λίγο γελοίο το δίλημμα, γιατί ούτε διαφορά τιμής υπήρχε, ούτε όγκου, βάρους κλπ, μόνο μια μικρή διαφορά στο εξώφυλλο, αφού το εξώφυλλο της καινούριας είχε στο κέντρο της μια μικρογραφία του εξώφυλλου της πρώτης.

Ναι αλλά το ένα είναι η πρώτη έκδοση. Ναι αλλά δεν αγοράζεις και κανένα δυσεύρετο βιβλίο να έχει σημασία. Ναι αλλά αυτό είναι το πιο συνηθισμένο. Ναι αλλά το άλλο έχει πιο άσπρες σελίδες. Είναι αυτό που δείχνει στη διαφήμιση με το απορρυπαντικό «το λευκότερο λευκό»! Μόνο του δεν καταλάβαινες τη διαφορά, δίπλα στην καινούρια έκδοση όμως οι σελίδες της παλιάς έκδοσης φαίνονταν πολύ γκρι. Συνηγόρησε ότι και για το πρώτο βιβλίο την καινούρια έκδοση βρήκα, οπότε πήρα την απόφαση και κινήθηκα στο ταμείο, χωρίς να κοιτάξω πίσω…

Παρεμπιπτόντως, δεν ξέρω αν σας το έχω πει ποτέ, αλλά γενικά τα βιβλία εδώ είναι ένα πολύ προσιτό οικονομικά προϊόν. Τα περισσότερα βιβλία που έχω διαβάσει εδώ κόστιζαν από 4 μέχρι 7 λίρες, δηλαδή από 7,5 μέχρι 11 ευρώ περίπου. Βέβαια αυτές οι τιμές είναι για τις paperback εκδόσεις, αλλά τα περισσότερα λογοτεχνικά βιβλία ούτως ή άλλως με μαλακό εξώφυλλο τα αγόραζα.

Η χτεσινή μέρα ήταν σαφώς πιο ενδιαφέρουσα και με λιγότερα διλήμματα. Το πρωί κατεβήκαμε για καφέ στα St Katherine's Docks. Είναι ένα σύμπλεγμα μαρίνων (τι είπα πάλι;) δίπλα από το φημισμένο Tower of London και την Tower Bridge. Μια πολύ ήσυχη περιοχή, ιδανική για βόλτα μακριά από τη φασαρία του κέντρου της πόλης, αν και μόλις λίγες δεκάδες μέτρα παραδίπλα. Το στοιχείο του νερού πάντα με ηρεμεί και με γαληνεύει, και μια βόλτα ακόμα και κάτω από έναν τέτοιο βαρύ ουρανό, είναι άκρως αναζωογονητική.





Και βέβαια η απαραίτητη pub, έτσι; Με αρκετή δόση λουλουδικού. Η Σοφία με είχε προειδοποιήσει να βγάλω αυτή τη φωτογραφία.

Η είσοδος από το ποτάμι.


(Στην τελευταία φωτογραφία φαίνονται και τα κυκλικά Starbucks! Χαχα!)

Τώρα που είπα Tower Bridge, να σας κάνω μια διευκρίνιση για ένα λάθος που κάνουν πολλοί. Η γέφυρα με τους πυργίσκους που βλέπετε σε πολλές carte postal και φωτογραφίες είναι η Tower Bridge, και όχι η London Bridge. Η London Bridge, ναι αυτή της Fergie, είναι άλλη, και συγκεκριμένα είναι νομίζω η πρώτη γέφυρα που ένωνε τις όχθες του Τάμεση! Anyway, το θέμα είναι ότι πολλοί λένε London Bridge εννοώντας την Tower Bridge. Και μπορεί οι δύο αυτές γέφυρες να είναι η μια μετά την άλλη αλλά είναι δύο διαφορετικές γέφυρες! Αυτό. Τώρα ξέρετε, όχι να σας ακούσω να τα μπερδεύετε!




(Ok, επαναλαμβάνομαι, αλλά αυτή ήταν η Tower Bridge!)

Στη συνέχεια περάσαμε στην αντίπερα όχθη του Τάμεση και πήγαμε στην bfi IMAX, την μεγαλύτερη οθόνη στο Νησί, η οποία φιλοξενεί και 3D προβολές! Μου είχε καρφωθεί, σαν παιδί κι εγώ, να παρακολουθήσω μια τέτοια προβολή, κι έτσι μετά από αρκετή γκρίνια, κατάφερα να τους πείσω να δούμε μεσημεριάτικα το DinosaursGiants of Patagonia σε μια αίθουσα ασφυκτικά γεμάτη από παιδιά και γονείς! Ήταν μοναδικό. Εξοπλισμένοι με τα ειδικά γυαλιά απλώναμε τα χέρια για να πιάσουμε τα δεινοσαυράκια που μας πλησίαζαν διστακτικά, κρυβόμασταν για να μη γίνουμε η λεία μιας πεινασμένης αγέλης σαρκοφάγων δεινοσαύρων, θαυμάζαμε μαγευτικά τοπία ειδικά επεξεργασμένα με την 3D τεχνολογία σα να βρισκόμαστε εκεί, και γενικά απολαύσαμε τα 45 λεπτά της τρισδιάστατης προβολής. Ωστόσο από το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ να το πω (;), περίμενα περισσότερα, καθώς μεγάλο κομμάτι αναλωνόταν στο παρόν όπου ακολουθούσαμε κάποιους παλαιοντολόγους, κι έτσι δε χορτάσαμε μάχες δεινοσαύρων και άλλα τέτοια φουτουριστικά!

Αυτά τα ολίγα λοιπόν! Τώρα που το σκέφτομαι, έχω κι άλλα να σας πω, και κυρίως να σας δείξω φωτογραφίες από το πάρκο που τράβηξα τα απογεύματα που κατέβηκα, αλλά πρώτον σας έχω πρήξει με τα πάρκα, δεύτερον ακόμα κι αν σας έχω πρήξει, αν τις βάλω τώρα τι θα βάλω μεσοβδόμαδα αν δεν έχω έμπνευση, και τρίτον αρκετές φωτογραφίες έβαλα ήδη σ’ αυτό το post!

Καινούρια βδομάδα από αύριο, μπαίνει αισίως και ο Αύγουστος! Ε ρε γλέντια, τρίτος μήνας του καλοκαιριού! Μην το γρουσουζέψω, αλλά οι προβλέψεις αρχίζουν και φτιάχνουν.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

16 comments:

Σοφία said...

Αχ μπράβο, πολύ χαίρομαι που κατάφερες και πήγες στο St Katherine's Docks :-) Δεν είναι καταπληκτικό μέρος;

Όσο για την επικείμενη βελτίωση του καιρού, να το δω και να μην το πιστέψω!

Σοφία said...

Όσο για τις εκδόσεις του Harry Potter, εγώ θα διάλεγα χωρίς σκέψη την original.

Α, και για τις τιμές των βιβλίων που είπες, ένας από τους λόγους που είναι τόσο φτηνά στην Αγγλία είναι ότι δεν έχουν ΦΠΑ. Ο άλλος λόγος είναι ότι επειδή ο κόσμος διαβάζει πολύ, υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός που ρίχνει τις τιμές. Το καινούριο Harry Potter στο Asda είχε 5 λίρες σε hardback έκδοση. Με τα ίδια χρήματα στην Ελλάδα δεν αγοράζεις ούτε Άρλεκιν.

Γκρινιάρης said...

Κι η άλλη original είναι βρε, ίδιος εκδοτικός οίκος, απλά δεν είναι η πρώτη, είναι η επόμενη έκδοση. Σε όλα είναι ίδια, ακόμα και σε αριθμούς σελίδων, μέγεθος γραμμάτων κλπ. Μη σου πω οτι για το Philosopher's stone κυρίως η νέα έκδοση κυκλοφορεί πλέον, ενώ έχει αρχίσει και για το 3ο βιβλίο της σειράς απ' ότι είδα.

Έχω δει επίσης οτι για τα τελευταία βιβλία υπάρχει και adult book. Ποια η γνώμη σου επ' αυτού;

Το Chamber of Secret πάντως στα ελληνικά το βρήκα 15 ευρώ... Και εδώ έκανε από 4 έως 6 λίρες, δηλαδή το πολύ 9 ευρώ.

~~A~~ said...

Δεν είπες πως σου φάνηκε το βιβλίο.

Ωραίες φωτογραφίες!

zouri1 said...

παλι ωραιες οι φωτο σου.

katerina said...

Καλημέρα και καλή εβδομάδα! όντως πως σου φάνηκε το βιβλίο; Ρε παιδιά πως είναι το εξώφυλλο του adult book; Εγώ τα έχω σε child's edition όλα (όχι οτι με χάλασε). Όσο για τις τιμές των βιβλίων: συνήθως ψωνίζω απο τον Παπασωτηρίου της Πανεπιστημίου και τα παιδιά εκεί αν δουν οτι θες να πάρεις πολλά βιβλία και δεν σου φτάνουν τα χρήματα, αρχίζουν και σου κάνουν φιλικές τιμές και εκπτώσεις. Γεγονός που με έχει εντυπωσιάσει σαν κίνηση. Βλέπετε η μικρότερη τιμή είναι γύρω στα 15€. Ουκ ολίγες φορές από 20€ έχω πληρώσει 12€.
Υ.Σ.: Ωραίες φωτογραφίες!

Σοφία said...

Καλέ όταν λέω original εννοώ την πρώτη-πρώτη. Αυτή με τα αστεράκια είναι μπασταρδεμένη :-p

Τα βιβλία με το adult cover κυκλοφόρησαν όταν ο Harry Potter έγινε γνωστός ως παιδικό βιβλίο για μεγάλους, και προφανώς ήταν αρκετοί αυτοί που ντρέπονταν να βγουν στο δρόμο με ένα παιδικό βιβλίο στο χέρι. Εγώ δεν έχω τέτοια κολλήματα, και συν τοις άλλοις μου αρέσουν τα παιδικά εξώφυλλα γιατί είναι πολύχρωμα.

Τα βιβλία που αγοράζω εδώ σπάνια κοστίζουν πάνω από 5 λίρες. Τα περισσότερα είναι στις 3-4 λίρες. Στην Ελλάδα το λιγότερο που έχω δώσει είναι 12 ευρώ. Πολύ καλή η κίνηση του Παπασωτηρίου, αλλά θα ήταν ακόμα καλύτερα να σου έκαναν την έκπτωση εξαρχής, γιατί ποιος μπορεί να πάει να πάρει πολλά βιβλία μαζί, τόσο που κοστίζουν;

katerina said...

Δεν έχεις άδικο. Αλλά και αυτή τους η κίνηση στην ωραία μας Ελλάδα κάτι είναι... Το καλό είναι οτι άμα πας μια δυο φορές τους γνωρίζεις και αποκτάς μια άνεση μαζί τους. Θα σου βάλουν καφέ να πιεις, θα κάτσουν να συζητήσεις μαζί τους για νέες κυκλοφορίες... Δημιουργείται ένα ευχάριστο κλίμα!

Πάντως συμφωνώ απόλυτα για τα παιδικά εξώφυλλα! Μου φτιάχνουν τη διάθεση τα χρώματα και τα σχέδια. Είναι σαν να γίνομαι πάλι 10 χρονών...

Μ said...

Γιατί να ντραπείς όταν κρατάς ένα παιδικό βιβλίο στο χέρι; Εγώ πέρυσι όλες τις διακοπές της πέρασα με τον τόμο του μικρού Νικόλα ανά χείρας.Το διάβαζα,το ξαναδιάβαζα και δεν το χόρταινα... Άσε που έχω τρελό κόλλημα με τον Αστερίξ!
Καλά οι τιμές των βιβλίων που έχετε εκεί είναι super! Εδώ θες μια περιουσία για τα βιβλία.Εκμεταλλευση σκέτη!

jul said...

Σαν να διορθώνεται σιγά σιγά ο καιρός....ή είναι ιδέα μου?

Ο Harry Potter μου ειναι τελείως αδιάφορος....αλλά οι φωτογραφίες που ποστάρεις καθε φορά...με ταξιδευουν!!!!!

seaina said...

Λοιπόν που λες κι εγώ δεν είμαι σε διάθεση για posting. Είναι η ζέστη που σε βάζει σε λήθαργο; Είναι οι επικείμενες διακοπές;; Δεν ξέρω..
Πάντως όμορφα περνάς και ας μας λείπεις..
Ζήλεψα τις τιμές των βιβλίων εκεί ..

DaNaH said...

Κάθε βόλτα σου είναι καλύτερη και από την προηγούμενη χεχε!

Έχω μια απορία όμως! Τι Χαρυποτερομαννία είναι αυτή που σας έχει πιάσει όλους! Μου φαίνεται θα καταλήξω όπως και με τον Κώδικα Ντα Βίντσι που επειδή το είχαν διαβάσει όλοι και μιλούσαν όλοι για αυτό, δεν το διάβαζα από αντίδραση, και όταν είπα να το διαβάσω από περιέργεια όχι μόνο μου άρεσε αλλά διάβασα ΟΛΑ τα βιβλία του Νταν Μπράουν. Τώρα διαβάζω το Deception Point που είναι και το μόνο που μου έχει μείνει από τα βιβλία του. Είναι εκπληκτικός ο τρόπος γραφής του, σαν να βλέπεις ταινία και καλύτερα. Λέτε όταν τελειώσω να αρχίσω τα Harry Potter;;; Του Νταν Μπράουν τα διάβασα όλα - πλην του Ντα Βίντσι - στα αγγλικά, γιατί πιστεύω πως όσο καλή και να είναι η μετάφραση χάνει από το original έργο. Εσείς τον Χαρούλη στα ελληνικά ή στα αγγλικά τον διαβάζετε; ΑΝ τα αρχίσω ποτέ πάντως λέω να διαβάσω τα αγγλικά βιβλία.

Γκρινιάρης said...

~~a~~, το βιβλίο το χάρηκα αρκετά μπορώ να πω. Είχε πολύ γρήγορη ροή και σε κρατάει συνεχώς σε μια αγωνία. Πιστεύω οτι αν δεν έχεις δει τις ταινίες θα είναι ακόμα καλύτερο. Ωστόσο δεν είμαι ακόμα σίγουρος οτι η ταινία (τουλάχιστον σε ότι αφορά αυτό το βιβλίο) υστερούσε κατά πολύ του βιβλίου, και να με συγχωρήσουν οι fan. Κρατάω μια επιφύλλαξη για το αν θα έλεγα το ίδιο αν είχα διαβάσει το βιβλίο πριν δω την ταινία.

Zouri, thanks. Λακωνικός όπως πάντα.

River, για το adult book σου απάντησε η Σοφία, η αλήθεια είναι οτι έχω δει ελάχιστους με αυτό και πραγματικά δε βρίσκω το λόγο ύπαρξης μιας τέτοια σοβαροφανούς (;) έκδοσης. Απλά δεν γνώριζα καν την ύπαρξή της παρά μόνο όταν είδα τις στίβες στα βιβλιοπωλεία. Όσο για της εκπτώσεις, καλές είναι, αλλά καλύτερα θα ήταν να ήταν περιττές, και να ήταν εξ' αρχής φτηνότερα. Και η διαφορά είναι μεγάλη όπως βλέπεις. Να αυξάνουν το φόρο στα τσιγάρα ξέρουν (καλώς), να τον ρίχνουν εκεί που αξίζει δεν ξέρουν;

Σοφία, ουστ που θα μου πεις και την έκδοσή μου μπασταρδεμένη! :) Μια χαρά είναι και η αστεράτη! Άντε τώρα!

Μαρία κ.-π., πολύ άτομο ο μικρός Νικολά. Δεν ξέρω γιατί, μου έχει κάτσει σε γαλλική προφορά, "οι διακοπές του μικρού Νικολά".

Jul, ας ελπίσουμε οτι ο καιρός θα αποφασίσει επιτέλους να σταθεροποιηθεί στην καλοκαιρινή του version.

Seaina, πάντως εδώ αποκλείεται η ζέστη να φταίει για την δυστοκία... Στο υπογράφω! Ακόμα με μπουφανάκι βγαίνουμε έξω, οι κοπέλες δε το ρισκάρουν να αποχωριστούν τις μπότες για χάρη του πέδιλου.

Danah, το Deception Point δεν το έχω διαβάσει ακόμα, έχω αρκεστεί στο Da Vinci Code και το Angels and Demons (ελληνιστί Illuminati). Μου είχε κάνει φοβερή εντύπωση ο απίστευτα γρήγορος ρυθμός που εξελίσσονταν τα πράγματα. Ένα συνεχές κυνηγητό. Νομίζω πως συγκεκριμένα το Harry Potter αξίζει να το διαβάσεις στα Αγγλικά. Αν γενικά πιστεύεις οτι στη μετάφραση πάντα χάνεται κάτι τι, αυτό θα συμβαίνει πολύ περισσότερο σε ένα μυθιστόρημα με πολλούς διαλόγους, γραμμένο στα Αγγλικά, με μια ιστορία που εξελίσσεται στην Αγγλία. Εξάλλου η γλώσσα, τουλάχιστον στο πρώτο βιβλίο, ήταν πολύ πολύ απλή. Στοιχείο που μπορεί κάποιος να το θεωρήσει και μείον, αν ξεχάσει πως το target group τουλάχιστον των πρώτων βιβλίων ήταν τα παιδιά.

Σοφία said...

Καλά, αυτό το πράγμα με τις μπότες φέτος είναι το κάτι άλλο. Όπου γυρίσεις, βλέπεις μπότες - για να μην μιλήσω για μπουφάν και κασκώλ!!

Δανάη, με τον Dan Brown κάπως έτσι την πάτησα κι εγώ. Άκουγα όλους που λέγανε για τον Κώδικα και τον Κώδικα, και μου είχε κολλήσει ότι δεν θα μου αρέσει η ιστορία και ότι δεν θα μπορέσω να την παρακολουθήσω (άσχετο). Με τα πολλά πείστηκα να διαβάσω το Illuminati, μου άρεσε, κι έτσι έπιασα τον Κώδικα, και μετά όλα τα άλλα βιβλία του. Νομίζω ότι αυτό που μου άρεσε περισσότερο είναι το Deception Point.

Δε νομίζω ότι θα δυσκολευτείς να διαβάσεις τα βιβλία του Harry Potter στα Αγγλικά. Είναι πολύ στρωτά.

katerina said...

Όχι, γιατί να αυξάνουν τον φόρο στα τσιγάρα; Εμείς οι κακόμοιροι καπνιστές που φροντίζουμε να μην ενοχλούμε τους άλλους και τη βγάζουμε σε μπαλκόνια χειμώνα καλοκαίρι, γιατί να υποφέρουμε οικονομικά; Εγώ προτείνω να είναι όλα τα αγαθά φτηνά και "προσβάσιμα". Και να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι!!! ;)

DaNaH said...

Εμένα πιο πολύ μου άρεσε το Digital Fortress!!! Η φάση με το Angels and Demons είναι πως δεν ήξερα ότι ήταν το Illuminati και το πήρα μαζί με το Digital Fortress και το Deception Point την ώρα που διάβαζα το Illuminati στα ελληνικά. Σε ορισμένα σημεία που θεωρούσα ότι η μετάφραση έχανε πολύ άνοιγα το αγγλικό βιβλίο για να δω τι έλεγε και όντως η απόδοση ήταν τραγική!

Όταν με το καλό τελειώσω το Deception Point θα αρχίσω τα Harry Potter στα αγγλικά, με πείσατε χεχε!