Thursday 7 February 2008

Περί επέκτασης ωραρίου σε μετρό και ηλεκτρικό σιδηρόδρομο

Όπως ίσως ξέρετε οι περισσότεροι, το Υπουργείο Μεταφορών αποφάσισε την πιλοτική λειτουργία του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου της Αθήνας με διευρυμένο ωράριο κατά δύο ώρες την Παρασκευή και το Σάββατο. Κάτι που ήταν αίτημα πολλών κατοίκων της πόλης, ιδιαίτερα των νέων, όπως αποδεικνύεται από την θετική ανταπόκριση που βρήκε το μέτρο. Ωστόσο υπήρξε αντίδραση από τους εργαζομένους του μετρό και του Η.Σ.Α.Π., οι οποίοι προέβαλλαν τεχνικούς λόγους που θα διακύβευαν την ασφάλεια του επιβατικού κοινού για να πουν οτι δε γίνεται να εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο, κάνοντας μάλιστα στάση εργασία την πρώτη μέρα της δοκιμαστικής περιόδου, με αποτέλεσμα πρακτικά να μην εφαρμοστεί. Υπάρχει μια κίνηση από την άλλη πλευρά, των υποστηρικτών του μέτρου, με μπροστάρη το g700.blogspot.com, η οποία προτείνει συμβολική διαμαρτυρία στο σταθμό του Συντάγματος αυτό το Σάββατο 11.30 με 2.

Αυτά με λίγα λόγια για εισαγωγή.

Η θέση μου ως επιβάτης: Θα ήθελα ένα τέτοιο μέτρο να ισχύσει. Προσωπικά χρησιμοποιούσα το μετρό πάρα πολύ, και για τις βραδινές εξόδους μου, μιας και δε συνηθίζω να το ξενυχτάω πολύ. Παρ' όλα αυτά όταν ήθελα να μείνω έξω λίγο παραπάνω είτε έπαιρνα ταξί στην επιστροφή είτε - όπως και οι περισσότεροι - έπαιρνα το αμάξι, σκεπτόμενος μόνο τη διαδρομή της επιστροφής, τρώγοντας έτσι κίνηση, ταλαιπωρία στο παρκάρισμα, συμβάλλοντας στο μποτιλιάρισμα κλπ για μια διαδρομή την οποία θα απέφευγα κάλλιστα από τη στιγμή που το μετρό εξυπηρετεί την περιοχή που θέλω να πάω.

Αν ισχύσει κάτι τέτοιο σίγουρα τα οφέλη θα είναι πολλαπλά. Λιγότεροι θα παίρνουν το αυτοκίνητο για να κατέβουν στο κέντρο, οι δρόμοι του κέντρου δε θα πήζουν στις 9-10 ή στη 1-1.30 το βράδυ της Παρασκευή ή του Σαββάτου όπως σήμερα. Λιγότερο καυσαέριο, λιγότερη ταλαιπωρία. Και επίσης πολύ σημαντικό, θα είναι λιγότεροι αυτοί που εγκληματικά πιάνουν τιμόνι έχοντας πιει.

Αυτά σκέφτομαι και λέω οτι θα ήθελα το μέτρο να εφαρμοστεί.

Αλλά δε γίνονται έτσι μαγικά αυτά τα πράγματα. Θέλει επιστημονική μελέτη, θέλει συνεννόηση με του εμπλεκόμενους.

Βλέπω τις αντιδράσεις των εργαζομένων και αναλογίζομαι πολλά. Ακούω και τις φωνές από την άλλη πλευρά και σκέφτομαι άλλα τόσα.

Ας τα πιάσω όμως ένα ένα.
Οι υποστηρικτές του μέτρου λένε (το έχω ακούσει κι από δημοσιογράφους στο ραδιόφωνο) οτι έτσι γίνεται σε όλη την Ευρώπη.

Λάθος.

Λονδίνο (που έχω και καλύτερη εικόνα από τις άλλες πόλεις): Τελευταίος συρμός κατά τις 12.30. Πολλά όμως από τα λεωφορεία είναι 24ωρα ενώ άλλες διαδρομές καλύπτονται από Night Buses, με πιο αραιά δρομολόγια βεβαίως.
Για τις υπόλοιπες πόλεις κοίταξα στο internet ή θυμήθηκα τι έχω συναντήσει σε τυχόν ταξίδια μου. Για νυχτερινά λεωφορεία δεν γνωρίζω, κοίταξα μόνο για το μετρό.
Παρίσι: Όλες τις μέρες λειτουργεί μέχρι τη 1.20, ενώ το Σάββατο μέχρι τις 2.20.
Βαρκελώνη: Κανονικά μέχρι τις 12, Παρασκευές μέχρι τις 2, Σάββατα όλο το βράδυ.
Ρώμη: Κανονικά μέχρι τις 11.30, το Σάββατο μέχρι τις 12.30.
Άμστερνταμ: Πάντα μέχρι τις 12.30 (αν και έχω ακούσει άλλα πράγματα, οπότε δεκτή κάθε διόρθωση).
Βερολίνο: Δεν πολυκατάλαβα, νομίζω 12.30 αλλά υπάρχουν και κάποιες γραμμές όλο το βράδυ;;; Όποιος γνωρίζει Γερμανικά ας μας πει.

Δεκτή κάθε άλλη προσθήκη από αυτά που γνωρίζετε.

Για το θέμα των εργασιακών δικαιωμάτων. Θεωρώ αυτονόητο οτι οι άνθρωποι δε θα δουλεύουν απλήρωτοι για δύο ώρες παραπάνω, για την καλή τους την καρδιά. Οτι ενδεχομένως οι μεταμεσονύκτιες βάρδιες να πληρώνονται καλύτερα. Δεν περιμένω οτι από 8ωρο θα τους το κάνουν 10ωρο παράνομα και καταχρηστικά! Υποθέτω οτι έχουν δοθεί οι διευκρινήσεις από την εταιρεία.

Παρένθεση: έλεος βρε παιδιά δηλαδή. Εδώ δηλαδή που τα σουπερμάρκετ κλείνουν στις 11 και στις 12 το βράδυ αλλά και Κυριακές μέχρι το απόγευμα είναι βλάκες; Το HMV στην Piccadilly circus κλείνει τα μεσάνυχτα σχεδόν κάθε μέρα! Μήπως βάζουν τους υπαλλήλους αντί για 8ωρο να δουλεύουν 15 ώρες; Όχι! Εφαρμόζονται βά-ρδι-ες! Είναι προφανές. Και άρα υπάρχει περισσότερο προσωπικό, υπάλληλοι, έξοδα για τις εταιρείες αλλά και έσοδα. Και όλοι βολεύονται, εργαζόμενοι, εταιρείες, καταναλωτές.

Περί τεχνικών θεμάτων. Δεν είμαι του χώρου και ευθαρσώς λέω πως δε γνωρίζω τι γίνεται μόλις κλείσουν τα φώτα. Γι' αυτό όμως ρώτησα κάποιους φίλους που το έχουν σπουδάσει το θέμα και σχημάτισα μια πολύ πολύ επιφανειακή εικόνα, από την οποία και έβγαλα κάποια ενδεχομένως αφελή συμπεράσματα. Η τεχνική δουλειά που πρέπει να γίνει όταν οι συρμοί φτάσουν στα αμαξοστάσια (αρκετή ώρα μετά το τελευταίο δρομολόγιο, και με προθεσμία ολοκλήρωσης αρκετή ώρα πριν το πρώτο δρομολόγιο) είναι πολύ σημαντική για την ορθή και ασφαλή λειτουργία του μέσου.
Θέλει χρόνο; Ναι.
Χρειάζεται για την επέκταση του ωραρίου πρόσθετο τεχνικό προσωπικό για να αντεπεξέλθει στον κατά 2 ώρες λιγότερο διαθέσιμο χρόνο; Πιθανώς.
Κάτι τέτοιο θέλει χρήματα; Ναι.

Γίνεται; Ναι.

Δεν είναι δυνατόν να ακούμε οτι "δε γίνεται", οτι "θα υπάρχουν ατυχήματα", θα υπάρχουν σφάλματα λειτουργίας" κλπ. Είμαστε στον 21ο αιώνα! Όλα - σχεδόν - γίνονται. Πολύ περισσότερο όταν έχουν εφαρμοστεί αλλού. Μελέτη χρειάζεται, από ειδικούς, με τεχνοκρατικό τρόπο. Οι αναγκαίοι χρόνοι, το κόστος, το επιπλέον προσωπικό είναι κάτι που οι ειδικοί μπορούν να υπολογίσουν και να αποφανθούν αν είναι ή όχι κάτι εφικτό. Τι καθόμαστε και μαλώνουμε;

Αν τελικά αποδειχτεί (ή έχει αποδειχτεί ήδη) τεχνικά εφικτό, με τις όποιες αναπροσαρμογές (που όπως είπα πιστεύω οτι είναι αφού έχει εφαρμοστεί άλλού) το τελευταίο αλλά πολύ σημαντικό θέμα είναι αν το επιπλέον - σημαντικό όπως προκύπτει - κόστος στην εταιρεία που διαχειρίζεται το μέσο είναι δυσβάσταχτο, που σημαίνει οτι προφανώς τα όποια επιπλέον έξοδα θα πρέπει κάπως να καλυφθούν... Και δε θα είναι ούτε εύκολο ούτε ευχάριστο.

ΥΓ. Συγκρίνοντας τα sites των οργανισμών συγκοινωνιών των παραπάνω πόλεων με αυτό της Αθήνας (είτε του Ο.Α.Σ.Α. είτε της Αττικό Μετρό) βρήκα τα πρώτα πολύ πιο φιλικά στο χρήστη και πρακτικά και εύκολα βρίσκεις αυτό που θέλεις. Χρειάζεται λίγο περισσότερη προσοχή κι αυτό από τους υπευθύνους για να φτάσουν και τα sites των ελληνικών οργανισμών αυτό το επίπεδο. Ψιλά γράμματα μάλλον...

Περιμένω τα σχόλια σας με ενδιαφέρον.

21 comments:

Anonymous said...

Η παράταση του ωραρίου λειτουργίας Παρασκευή και Σάββατο στο μετρό θα με εξυπηρετούσε πολύ γιατί είναι οι μέρες που όλο και κάπου παω το βράδυ. Συνήθως χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο παρόλο που δεν το προτιμώ για τους λόγους που ανέφερες και συ Γκρινιάρη. Επιπλέον όμως δεν μπορώ να καταλάβω πως στην πρωτεύουσα της Ελλάδας και δεδομένου οτι είναι γνωστό πως "βγαίνουμε" πολύ περισσότερο απ'τους άλλους Ευρωπαίους δεν είχαν σκεφτεί την επέκταση του ωραρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς πολύ νωρίτερα.
Κατά τη γνώμη μου για να ξεκολλήσει ο Ελληνας από το αυτοκίνητό του πρέπει να έχει αξιόπιστα και διαθέσιμα μέσα μεταφοράς.
Η παράταση του ωραρίου είναι ένα πολύ καλό βήμα.Φυσικά οι εργαζόμενοι θα αποζημιωθούν ανάλογα αλλά και θα αυξήσουν τις βάρδιες.Δεν μίλησε κανείς για δουλεία. Μάλιστα θα πρότεινα το καλοκαίρι να λειτουργούν σε 24ωρη βάση Παρασκευή και Σάββατο με πιο αραιά δρομολόγια.

Anonymous said...

Η παρασκευη και το σαββατο ειναι για του ςπερισσοτερους μερες εξοδου. εγω δεν οδηγω. συνεπως με συμφερει να υπαρχει μετρο μεχρι εκεινη την ωρα, μια που δεν ειμαι και πολυ τυπος του να γυριζω ξημερωματα σπιτι.και εντωμεταξυ αν βγεις, για παραδειγμα, στο θησειο σαββατο βραδυ, μπορει να φυγεις παο το μπαρακι κατα τη μια αλλα να βρεθεις σπιτι σου στις 3 επειδη δεν βρισκεις ταξι απο την πολυκοσμια!! και βεβαια τασσομαι υπερ του μετρου, υπο την προυποθεση οι εργαζομανοι να δουλευουν σωστα, με μισθο και υπερωριες και ολα! κι εγω εργαζομενη ειμαι και το καταλαβαινω απολυτα!

Σοφία said...

Λογικό μου ακούγεται, σε μια πόλη όπως η Αθήνα, να χρειάζεται μέσα μαζικής μεταφοράς τα Παρασκευο-Σάββατα πέρα του προβλεπόμενου. Είμαστε ξενύχτηδες! Τι να κάνουμε;

Anonymous said...

Υπέρ της πρότασης τάσσομαι κι ας μη ξενυχτάω :))

jul said...

Τα Σαββατόβραδα, συνήθως κατεβαίνω Γκάζι, ή Κολωνάκι και ναι ρε γμτ, θέλω το Μετρό ανοικτό μέχρι τις 02.00. Πάντα παίρνω το Μετρό για να κατέβω κέντρο και θεωρώ αδιανόητο να δίνω 20€ στο κάθε βρωμύλο ταρίφα που θα με φέρει στο πάρκινγκ της Πλακεντίας βογκώντας πως ειναι μακριά. Ουτε θέλω να ειμαι με την ψυχή στο στόμα το ποτε θα προλάβω να φύγω από το κάθε μαγαζί για να προλάβω το τελευταίο τρένο σαν την Σταχτομπούτα. Οπως ειπες ειμαστε στο 2008 (!!!!!!!!) και όλα σχεδόν γίνονται. Οταν διάβασα πως διαμαρτύρονται επειδή λεει το προσωπικό ΔΕΝ θα προλαβαίνει να ξεκουραστει τρελάθηκα... Ειναι σχεδόν απιθανο αυτοί που θα κάνουν νυχτερινή βάρδια να κάνουν καπάκι και πρωινή.
Γενικά ειμαστε λαό της λούφας και της μουρμούρας, οτιδήποτε ειναι για να μας παει μπροστά δεν το θέλουμε...Ε τοτε να μεινουμε με τα γαϊδούρια!!!!!

Υ.Γ. Και να φανταστεις Γκρινιάρη μου πως 1/3 (αν δεν κάνω λάθος) σταματάει το Μετρό να πηγαίνει μέχρι αεροδρόμιο γιατί οι ΠΑΝΕΞΥΠΝΟΙ έχουν 3 σταθμούς που πρέπει να φτιάξουν ενδιαμέσως της Ε. Αμυνας και της Πλακεντίας.... Οπότε τα τρένα θα σταματούν στην Εθ. Αμυνα .... για 6 ολοκληρους μήνες...δηλαδή..μετά το καλοκαίρι πάλι...ΚΑΙ ΑΝ!!!!!!!!!

Anonymous said...

Πριν δύο μήνες είχαμε ακριβώς την ίδια κουβέντα με τις κολλητές μου! προσωπικά από τότε που παράτησα το ΙΧ στην μητέρα μου, έχω γίνει υπέρμαχος των ΜΜΜ. Και αυτά ακριβώς έλεγα στις φίλες μου. Η μία όμως εξ αυτών επέμενε:

«Ο Έλληνας δεν αλλάζει! Θέλει να έχει τα βράδια το όχημα, να κάνει το κομμάτι του στη γκόμενα και στους γύρω του».

Και εδώ που τα λέμε δεν έχει άδικο. Τους βλέπω να προσπαθούν να μπουν (ή να βγουν) από του Ψυρρή, με τις ώωωρες, να παλεύουν να παρκάρουν στο Κολωνάκι, και τρελαίνομαι!!!

Σε ό,τι αφορά στις αντιδράσεις των εργαζομένων, νομίζω ότι απλώς οι συνδικαλιστές πρέπει να δικαιολογήσουν την ύπαρξή τους...

acaliptos said...

Εκτος απο ξενυχτιδες υπάρχουν και νυχτερινοί εργαζόμενοι.
Ναι στην 24ωρη λειτουργία όλων των μέσων σταθερής τροχιάς(εκτός 2-3 ημερών για συντήρηση)
Ναι σε προσλήψεις προσωπικού η' έστω σε πληρωμή υπερωριών.
Γιατί να μην εφαρμοστεί και στον προαστιακό το πιλοτικό ωράριο?
επιβατης προαστιακου

zouri1 said...

ενδιαφερουσα η ερευνα σου για τις αλλες πολεις.Ανεφερες κατι για τα s/m.πραγμα που και εγω ανεφερα σε ενα δικο μου ποστ.Ειναι διαφορετικο γιατι το μετρο ειναι ουσιαστικα δημοσιο,και εφαρμοζονται οι νομοι περι ωραριου κλπ.δικαιωματων.Αντιθετα τα s/μ ειναι ιδιωτικα και δεν εχουν σχεδον.κανενα εργασιακο δικαιωμα οι εργαζομενοι.Συμφωνα με ανακοινωση σωματειου εργαζομενων μεγαλου σμ.τους πιεζουν να δουλευουν παραπανω χωρις αμοιβη,και ουτε παιρνουν τα ρεπο τους οπως τα δικαιουνται.Φυσικα δεν κανουν νεες προσληψεις.Συγνωμη για το μεγαλο σχολιο.

~~A~~ said...

-Στο Παρίσι από προσωπική άποψη μπορώ να πω ότι λειτουργεί μέχρι αργά και είναι πολύ βολικό.Σκεφτείτε όμως ότι είναι μια πόλη που δεν ξενυχτάει όπως εμείς.Πχ ψάχναμε να κάτσουμε για φαγητό στις 11 το βράδυ κ δε βρίσκαμε.

-Θυμηθείτε τι ωραία που ήταν στους Ολυμπιακούς που λειτουργούσε όλο το βράδυ...Τότε πως κάνανε την συντήρηση;;;

-Είναι δυνατόν να βγαίνω από μια συναυλία 12.30 το βράδυ και να περιμένω 40 λεπτά για ταξί μέσα στο κρύο;

Θεωρώ πως γίνεται η επέκταση του ωραρίου με τα κατάλληλα μέτρα όπως αύξηση του προσωπικού...

Unknown said...

Πολύ καλό και συνοπτικό (για μία ακόμη φορά!) το ποστ. Ίσως μπορούμε να εμπλουτίσουμε τη λίστα με τα ωράρια και σε άλλες πόλεις για να
κάνουμε συγκρίσεις.

Εδώ στο LA σχεδόν δεν υφίσταται μετρό, είναι τόσο απλωμένη η πόλη που το μετρό ελάχιστα καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων - όλοι έχουν αμάξι.

Για την Νέα Υόρκη όμως που βασίζεται πολύ στο μετρό, λειτουργούν σχεδόν όλες οι γραμμές μέχρι τα μεσάνυχτα και μετά υπάρχουν μειωμένα δρομολόγια για όλο το βράδυ σε κάποιες (βασικές) γραμμές.

Αυτή θα ήταν και η πιο ιδανική λύση για την Αθήνα.

KitsosMitsos said...

Ας εφαρμοστεί πιλοτικά και μετά μπορούμε να το αξιολογήσουμε. Στην πράξη φαίνονται όλα. Από την άλλη, μετά από τόσο αγώνα, αν τυχόν ως καταναλωτές αποτύχουμε στις εξετάσεις...τι να πω!
Την καλησπέρα μου.

Γκρινιάρης said...

Καλησπέρα! Σας ευχαριστώ για τα σχόλια! Βλέπω οτι κινούμαστε οι περισσότεροι στο ίδιο πνεύμα στο συγκεκριμένο θέμα.

Δύο μόνο σχόλια στα σχόλια.

Themo, η καημένη η Αθήνα δυο γραμμές μετρό έχει μόνο, οπότε κρατά μόνο το "μειωμένα δρομολόγια για όλο το βράδυ"! :)

Zouri έχεις δίκιο, είναι επιχειρήσεις ιδιωτικές. Ωστόσο νομίζω οτι υπάρχουν και κανόνες και καλά για να κρατείται ο ανταγωνισμός με ίσους ρόλους, κι έτσι αν αποφασίσει κάποιο μαγαζί να μείνει ανοιχτό μέχρι τις 10 το βράδυ νομίζω δεν μπορεί. Θα πέσουν να το φάνε. Το θέμα των εργαζομένων, των απλήρωτων υπερωριών κλπ το θεωρώ απαράδεκτο εννοείται.

Εξύμνoς said...

Σπερα. Δεν εχω διαβασει ολο το post θα το κανω αλλη ωρα. Εσυ ομως εισαι Λονδινο. Να μην ανακατευεσαι!! Οτι θελουμε κανουμε!! Το βαφουμε μπλε και το πεταμε στη θαλασσα!! :D

νυχτααα

Σοφία said...

Δε νομίζω ότι υπάρχει περίπτωση να ταχθούν οι επιβάτες κατά της επέκτασης του ωραρίου, γιατί φυσικά το μετρό είναι εξαιρετικά βολικό για όποιον θέλει να κατέβει στο κέντρο της Αθήνας. Προσωπικά δεν έχω βρεθεί ποτέ σε πόλη που το μετρό λειτουργεί μετά τα μεσάνυχτα (μπορεί να κυκλοφορούν τρένα μετά τις 12 αλλά είναι τα τελευταία). Μια φορά στο Παρίσι μας πέταξαν έξω στη μέση του πουθενά κατά τις 1 παρά τέταρτο γιατί είχαμε πάρει το τελευταίο τρένο που έφευγε 12:25 αλλά δεν έκανε όλη τη διαδρομή. Για το Λονδίνο δεν το συζητάμε καν. Εκτός από κάτι υπέργεια τρένα που έχουν αφετηρία μέχρι τις 1-1:15, τους ξενύχτηδες τους εξυπηρετούν μόνο λεωφορεία.

Τώρα για το αν γίνεται να έχεις 24ωρη (ή σχεδόν 24ωρη) λειτουργία, σίγουρα γίνεται με το απαραίτητο προσωπικό, πολλά βαγόνια και αρκετά αμαξοστάσια. Προσωπικό βεβαίως μπορείς να ποοσλάβεις, αλλά έξτρα βαγόνια και αμαξοστάσια δεν είναι εύκολο να βρεις στο πι και φι.

Δεν έχω παρακολουθήσει καθόλου την σχετική ειδησεογραφία, και δεν ξέρω για ποιον ακριβώς λόγο αντιτίθενται οι εργαζόμενοι. Ούτε φυσικά αν έχουν δίκιο ή άδικο. Εκείνο που ξέρω σίγουρα είναι ότι στην Ελλάδα δεν τηρείται ούτε το 1/3 των κανονισμών ασφαλείας που τηρούνται στην Αγγλία, π.χ. επιτρέπονται τα σπαστά ωράρια, οι εκτεταμένες υπερωρίες, οι διπλοβάρδιες και άλλα τραγελαφικά. Ένα είναι σίγουρο για μένα: η επέκταση του ωραρίου δεν θα βελτιώσει την κατάσταση από άποψη ασφάλειας.

Jason said...

Καταρχάς έχω να πω κι εγώ ότι από τις αρκετές πόλεις της Ευρώπης στις οποίες είχα την τύχη να ταξιδέψω, μπορώ να έχω την άποψη ότι έχουμε ένα αρκετά καλό μετρό. Από πλευάς ωραρίων, πυκνότητας δρομολογίων, άνεσης, καθαριότητας, εξυπηρέτησης, αίσθησης ασφάλειας, κλπ.. Απλώς δεν είναι τόσο εκτεταμένο ακόμα όσο σε άλλες πρωτεύουσες, αλλά μην ξεχνάμε ότι σε ολόκληρη Ρώμη ας πούμε το μετρό είναι υποτυπώδες. Τα λέω αυτά γιατί έχω βαρεθεί όλους τους μίζερους που ακούω μια ζωή να λένε ότι αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται και ότι αν ήμασταν στο εξωτερικό τώρα κλπ..
Όσο για την επέκταση του ωραρίου, ασφαλώς και γίνεται, ασφαλώς και θα βόλευε, ιδιαίτερα τα σ/κ, ασφαλώς και θα είναι πολύ θετικό να καθιερωθεί. Θα κοστίσει, αλλά πάντως θα βολεύει. Και λόγω της νυχτερινής ζωής των Ελλήνων, το κόστος θα έχει μια σημαντική απόσβεση, αν όχι πλήρη.
Τέλος, ας σημειωθεί ότι τα ωράρια είναι σχετικά. Παίζει ρόλο και η νυχτερινή ζωή μιας πόλης. Δεν ξενυχτάνε το ίδιο οι Έλληνες και οι Γερμανοί. Οι Έλληνες και οι Ισπανοί όμως ξενυχτάνε το ίδιο, για να μην πω ότι οι Ισπανοί ξενυχτάνε περισσότερο, και με αυτούς πρέπει να γίνεται η σύγκριση. Πράγματι, βλέπουμε ότι στη Βαρκελώνη, την πόλη που ποτέ δεν κοιμάται, έχουν ήδη φροντίσει γι' αυτό.
Άντε να δούμε. :)

katerina said...

Καλημέρα!
Νομίζω είναι αναγκαία η παράταση του ωραρίου. Ας σκεφτούμε πως όντως με διπλή ταρίφα το λιγότερο που πληρώνουμε όσοι δε μένουμε κέντρο είναι γύρω στα 13-15 ευρώ. Λίγο τραγικό το βρίσκω... Παρασκευή Σάββατο είναι οι μέρες που κακά τα ψέμματα βγαίνουμε.. Σίγουρα μπορεί να εφαρμοστεί σαν μέτρο, αλλά οι υπάλληλοι δεν είναι πρόθυμοι να δουλέψουν χωρίς επιπλέον ένσημα ή μισθό. Υπαρχεί μια λογική σε αυτό... Απλά είναι σε συζητήσεις με την κυβέρνηση...
Μην ξεχνάμε πως ουσιαστικά στην Αθήνα υπάρχει μόνο το χ14 όλη τη νύχτα και το 500 (άντε και το 040... νομίζω...). Πως γίνεται τώρα δυο γραμμές λεωφ. να εξυπηρετήσουν τόσους Αθηναίους που δε χρησιμοποιούν αυτοκίνητο (;), μόνο το κράτος το ξέρει...

Γκρινιάρης said...

Να απαντήσω στο σχόλιο σου Jason οτι για το λόγο έβαλα και το τι συμβαίνει σε πόλεις με κατοίκους παρόμοιας ιδιοσυγκρασίας, όπως στη Βαρκελώνη και στη Ρώμη. Δε μπορούμε να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα και ανόμοιες ανάγκες, σίγουρα.

Όταν στην Ελλάδα πάρα πολλοί βγαίνουν απ' το σπίτι (για ένα ποτό, όχι αναγκαστηκά για clubbing που να πεις θα το ξενυχτήσεις πολύ) κατά τις 10.30-11, με σκοπό να επιστρέψουν κατά τη 1-2, θεωρώ πολύ λογικό το μέτρο.

DaNaH said...

Τα σχόλια είναι πολλά και δεν κάθησα να τα διαβάσω όλα. Ήθελα να σου αφήσω σχόλιο μόλις είχες κάνει το post αλλά όπως θα έχεις διαπιστώσει ο χρόνος τις τελευταίες εβδομάδες είναι περιορισμένος.

Anyway, να πω και εγώ την γνώμη μου. Πιστεύω πως ένα τέτοιο μέτρο θα ήταν πολύ χρήσιμο για όλους αυτούς τους λόγους που είπες και εσύ πιο πάνω, να μην επαναλαμβάνομαι. Φυσικά απορώ και εγώ γιατί αντιδρούν οι εργαζόμενοι. Βάρδιες δεν θα υπάρχουν ούτως ή άλλως;

Επίσης κάποια στιγμή ήθελα να αναφερθώ στα ωράρια στην Αγγλία όπου τα super-markets είναι ανοιχτά καθημερινά ως αργά και ακόμα και τις Κυριακές, αλλά τα είπες εσύ ήδη.

Ελπίζω όοοοοταν γίνει και στην Θεσσαλονίκη το μετρό να προβλέψουν εξαρχής νυχτερινά ωράρια, μη φτάσουμε μετά από 10 χρόνια να κάνουμε την ίδια συζήτηση που κάνουμε τώρα!

Aντώνης said...

Μπορώ να γκρινιάζω όλο το βράδυ για τα μέσα μεταφοράς στην Αθήνα και τις συνθήκες καλής λειτουργίας τους. Το σάιτ είναι το μικρότερο πρόβλημα.. λες και τηρουν το ταιμτεημπλ που λένε! Μακάρι να επεκταθεί το ωράριο, μακάρι κι οι άνθρωποι να πάρουν τα επιπλέον λεφτά τους, μακάρι και οι συγκοινωνίες κάποια στιγμή να δουλεύουν ρολόι. Προς το παρόν μου τη δίνουν οδηγοί λεωφορέιων και ταξιτζήδες!!!!

Unknown said...

Καλημέρα! Κάποιες γρήγορες παρατηρήσεις:

1.Μετά τις 11:00μμ ισχύει σε όλα τα επαγγέλματα προσαύξηση 25% στο ωρομίσθιο, οπότε υπάρχει και οικονομικό κίνητρο για το προσωπικό που θα καλύπτει αυτές τις βάρδιες -πέρα από όποια bonus μπορεί να προσφέρει η Αττικό Μετρό.
2.Στην Αθήνα υπάρχουν διανυκτερεύοντα δρομολόγια προς όλες σχεδόν τις κατευθύνσεις (το τρόλεϋ 11 Κολιάτσου-Νέα Ελβετία μέσω Συντάγματος και Παγκρατίου, το λεωφορείο 040 Σύνταγμα-Πειραιάς μέσω Καλλιθέας, το 500 και το Χ14 προς ΒΠ και Αεροδρόμιο, το τραμ τα σαβατοκύριακα), δυστυχώς όμως ελάχιστοι τα γνωρίζουν.
3.Πρέπει να συνυπολογίσετε την οικονομική ζημιά που θα υποστεί ο κλάδος των ταξιτζήδων από πιθανή επέκταση του ωραρίου του μετρό. Οι οδηγοί ταξί έχουν ισχυρό συνδικαλιστικό φορέα, ο οποίος και σε άλλες περιπτώσεις έχει ασκήσει πιέσεις (πχ αυξήσεις κομίστρων) και έχει βγει κερδισμένος -οπότε δεν νομίζω να κάθονται με σταυρωμένα χέρια... Τι στο καλό, τόσες διπλές κούρσες, τόσοι μεθυσμένοι να τους πάνε Σύνταγμα-Καλλιθέα μέσω Περιστερίου...

Αυτά τα λίγα, καλημέρα και πάλι!

An-Lu said...

Ως άρτι αφιχθήσα από το Βερολίνο (το οποίο έχει την ίδια και πιο έντονη νυχτερινή ζωή από την Αθήνα) ευπειθώς αναφέρω τα κάτωθι:
Τα τραμ και τα λεωφωρεία κυκλοφορούν σε 24ωρη βάση, καθώς και κάποιες γραμμές του Μετρό, αλλά με πιο αραιή συχνότητα (30 λεπτά αντί για 5-10) γεγονός που το καθιστά πραμγατικά 24ωρη πόλη!
Όσο για την "πιπίλα" της συντήρησης του δικτύου...έλεος, δεν τους φτάνει από τις 2πμ μεχρι τις 6πμ (4 ολόκληρες ώρες) για να αποκατασταθούν οι τυχόν φθορές; Από την αρχή τις ξαναβάζουν τις ράγες;!