Tuesday 4 March 2008

St Katharine Docks

Προσωπικά έχω μια αδυναμία στο υγρό στοιχείο. Γι' αυτό αν θέλω το απόγευμα μετά τη δουλειά, ή ένα χαλαρό Κυριακάτικο πρωινό, να ξεφύγω λίγο, οι προορισμοί που μου έρχονται πρώτοι στο μυαλό είναι το ποτάμι και τα πάρκα με τις λίμνες τους.

Εκεί στο ποτάμι λοιπόν, στη σκιά του Πύργου του Λονδίνου και της Tower Bridge που τραβάνε όλα τα βλέμματα, βρίσκεται κρυμμένη η περιοχή St Katharine Docks (κάνε κλικ για χάρτη). Πρόκειται για μια μαρίνα για ιστιοπλοϊκά και γιώτ, μια γωνιά που προσφέρονται για μιά βόλτα μακριά απ' τον θόρυβο της πόλης, αν και βρίσκεται κοντά σε πολυσύχναστες περιοχές.

St Katharine Docks

Το όνομα προέρχεται απ' το ομώνυμο νοσοκομείο που υπήρχε εκεί από τον 12ο αιώνα μέχρι τη δεκαετία του 1830, οπότε η περιοχή αναδιαμορφώθηκε σε εμπορικό λιμάνι. Λόγω όμως του μικρούς του μεγέθους δε μπορούσε να εξυπηρετήσει μεγάλα πλοία κι έτσι το όλο εγχείρημα δεν είχε μεγάλη εμπορική επιτυχία.

St Katharine Docks

Στους βομβαρδισμούς του Β' Παγκοσμίου πολέμου το λιμάνι επλήγη σε μεγάλο βαθμό. Έτσι τη δεκαετία του '70 άρχισε η ανάπλαση της περιοχής, με νέα κτήρια, κατοικίες, γραφεία, cafes, galleries αλλά και ένα ξενοδοχειο να παίρνουν τη θέση των αποθηκών και το λιμάνι να μετατρέπεται σε μιά μοντέρνα μαρίνα.

St Katharine Docks

Στην περιοχή επίσης υπάρχει και μία pub, η Dicken's inn, η οποία έξω είναι γεμάτη λουλούδια. (Στη φωτογραφία λόγω λάθος υπολογισμών εξαφάνισα τον ουρανό, αλλά το διαπίστωσα πολύ αργότερα...).

The Dickens Inn

Η είσοδος της μαρίνας από τον Τάμεση είναι ένα πολύ στενό στόμιο. Κάθε φορά που ένα ιστιοπλοϊκό θέλει να μπει ή να βγει οι δύο γέφυρες ανοίγουν.

Entrance of St Katharine Docks

Για να πάτε στα St Katharine Docks κατεβείτε στο Tower Hill Tube Station, ακολουθήστε τις ταμπέλες προς τον πύργο και στρίψτε αριστερά, περάστε την Tower Bridge από κάτω και θα το βρείτε. Βγαίνοντας μπορείτε να φτάσετε μέχρι την είσοδο από τον Τάμεση όπου θα ξαναντικρύσετε την γέφυρα του πύργου.

Tower Bridge


[Πληροφορίες από wikipedia]

22 comments:

Σοφία said...

Προσωπικά προτιμώ το βουνό από τη θάλασσα (και τα στερεά από τα υγρά στοιχεία γενικότερα) αλλά συμφωνώ ότι το St Katherine's Docks είναι ωραίο μέρος. Και οι φωτογραφίες πολύ ωραίες επίσης!

apos said...

Συμφωνώ με τη Σοφία. Αν και κατά ένα ποσοστό Αργεντινός, αγαπώ πολύ το Λονδίνο (δύο χρόνια στο Mile End) και όποτε βλέπω ένα post, συγκινούμαι. Ειλικρινά πολύ ωραίες φωτογραφίες.

DaNaH said...

Και εγώ είμαι λάτρης του υγρού στοιχείου και δη της θάλασσας, όπως πιθανόν θα έχετε καταλάβει από πολλά εκ των ποστ μου! ;-)

Μου άρεσαν πολύ οι φωτογραφίες, αλλά περισσότερο από όλες μου άρεσε η τελευταία! Ρολόι είναι αυτό το στρογγυλό, ε; Πολύ όμορφη φωτογραφία με φόντο την γέφυρα!

Ωραία βόλτα!!! :)

Γκρινιάρης said...

Σοφία νομίζω οτι ο συνδυασμός πράσινου και μπλε είναι ιδανικός. Βουνό ή πάρκα με ποτάμια ή λίμνες λοιπόν... Σ' ευχαριστώ για το σχόλιο.

Apos, να' σαι καλά.

DaNaH σ' ευχαριστώ. Εσένα από όλες τις φωτογραφίες σου άρεσε αυτή χωρίς τα docks, ε; :) Δεν ξέρω αν το πρόσεξες, αλλά η τελευταία φωτογραφία έχει και τρίτο στοιχείο: το Δημαρχείο του Λονδίνου, που φαίνεται κάτω απ' τη γέφυρα.

Καληνύχτα!

~~A~~ said...

Βγάλε βιβλίο!!!Πλέον έχεις καταλάβει ότι λειτουργείς σαν τουριστικός οδηγός και λες ακριβώς πως να πάμε.Ωραίες φωτογραφίες για άλλη μία φορά!Καληνύχτα!

amelie said...

εχουμε τις ιδιες αδυναμιες... χεχε ! βασικα μ αρεσει πολυ η θαλασσα και το κολυμπι... και στο ποταμι ειναι ωραιο το μπανιο... τελος παντων , γκρινιαρη παλι με υπερ-γοητευσες με τις φωτογραφιες σου!

mmexer said...

πολύ ωραίο μέρος...
άσχετο...
αλλά δεν είναι γελοίο που αυτοί οι άγγλοι έχουν τη θάλασσα δίπλα τους αλλά δεν την απολαμβάνουν όπως πρέπει;
χαχαχα την είπα πάλι :)
τέλειες φώτο μπαι δε γουέι!

alienlover said...

απαπα.. κάθε φορά που σε διαβάζω μαραίνομαι με τα τοπία και τις ομορφιές.. να δω πότε θα ξανάρθω Λονδίνο,ούφ!!

Γκρινιάρης said...

~~A~~ τώρα που το λες... Πες πες, με κάνατε να σκέφτομαι οτι γράφω οδηγό! Έλεος!!! Σοβαρά τώρα, μερικά μέρη δεν είναι εμφανές πως να πας ή δεν τα έχουν οι χάρτες, γι' αυτό το γράφω.

Amelie σ' ευχαριστώ πολύ! Μπάνιο σε ποτάμι, όχι, δεν έχω κάνει, στις βόλτες έχω μείνει...!

Mmexer thanks. Κοίτα, το οτι η Βρετανία περιβάλλεται από θάλασσα δε σημαίνει πως όλη αυτή η ακτογραμμή είναι παραλίες. Η Σοφία σίγουρα θα ξέρει να μας πει περισσότερα. Πάντως σε μία από τις πιο γνωστές (Bournemouth) που έχω πάει, ενώ φαινόταν τέλεια απ' έξω, μέσα ήταν ψιλοχάλια (έτσι μου λένε αυτοί που κάνουν μπάνιο, εγώ δεν έκανα). Σε παραπέμπω σε παλαιότερο post για φωτογραφίες: http://gkriniaris.blogspot.com/2007/06/blog-post_11.html
Πάντως σε πληροφορώ απ' έξω ήταν τέλεια και πολύ οργανωμένα. Με parking, με ντουζ, τουαλέτες κλπ. Σε σημείο που να λες το κλασικό "αν είχαν οι Άγγλοι τις δικές μας ομορφιές, να δεις πως θα τις αναδείκνυαν και θα τις χρησιμοποιούσαν"!

Γκρινιάρης said...

Amelie δεν έχει νόημα να μαραίνεσαι! Απλά άρχισε να κάνεις σχέδια!

Dr_MAD said...

Δε θα μπορούσα να ζήσω σε ένα μέρος χωρίς οπτική επαφή με τη θάλασσα. Χαίρομαι που στη ζωή μου έτυχε να ζω πάντα δίπλα της, με μόνη εξαίρεση πρόπερσι στη Μαδρίτη (καλά πέρασα κι εκεί δε μπορώ να πω χεχε). Καλημέρες ;-)

Σοφία said...

Ήταν μέσα στα σχέδια μου το Λονδίνο, αλλά μετά από 5-10 post δικά σου θα'ναι μάλλον το επόμενο ταξίδι μου! Φοβερές φωτογραφίες!
Καλημέρα γκρινιάρη μου!

Γκρινιάρης said...

Καλημέρα!

MAD, εντάξει, και η Μαδρίτη καλή είναι μωρέ! :)

Graso, σ' ευχαριστώ πολύ! Με το καλό να το κάνεις το ταξίδι!

~~A~~ said...

Καλά πρόσεχε μη δεις κανέναν με εκτυπωμένες σελίδες από το blog σου...

An-Lu said...

Όμορφαααααα!

Anonymous said...

Πολύ όμορφο μέρος. Σε ζηλεύω... η θάλασσα, το καλύτερό μου! Θα ήθελά ένα διαμέρισμα σ'αυτά τα κτίρια που "βλέπουν" στο λιμάνι. Πολύ καλές φωτογραφίες όπως πάντα.
Ωραία "λιμανόβολτα" κάνεις και στο Albert Dock στο Liverpool. Μαλλόν σου πέφτει λίγο μακριά, αλλά έχε το στα υπόψιν. Θα σου αρέσει. Καλό απόγευμα!

Γκρινιάρης said...

~~A~~ λες; Δε βαριέσαι, τιμή μου θα είναι!

An-Lu είναι, είναι.

Lemonita να' σαι καλά. Θα το έχω υπ' όψιν μου για το Λίβερπουλ, αν και όταν πάω μια βόλτα κατά κει.

Laplace said...

Βγάλε βιβλίο!!!Πλέον έχεις καταλάβει ότι λειτουργείς σαν τουριστικός οδηγός και λες ακριβώς πως να πάμε.Ωραίες φωτογραφίες για άλλη μία φορά!


to antigrafw giati ME KALYPTEI APOLYTA..ayto tha elega

Σοφία said...

@ Mmexer:

αλλά δεν είναι γελοίο που αυτοί οι άγγλοι έχουν τη θάλασσα δίπλα τους αλλά δεν την απολαμβάνουν όπως πρέπει;

E όχι και δεν απολαμβάνουν τη θάλασσα. Ίσα-ίσα που το υγρό στοιχείο το έχουν στο αίμα τους. Εκτός αν το "απολαμβάνουν" το εννοούμε ως "αράζουν στην παραλία και όποτε ζεσταθούν μπαίνουν και στη θάλασσα για να πλατσουρίσουν" στο οποίο έχω να πω ένα πράγμα μόνο: όποιος δεν έχει κάνει μπάνιο σε αγγλική θάλασσα, δεν δικαιούται να έχει γνώμη :-p

NdN said...

Καλημέρα Γκρινιάρη,

Από τα αγαπηένα μου μέρη τα St Katharine Docks και την Dicken's inn έχω περάσει αρκετά καλοκαιρινά απογεύματα!

Ωραίες οι φωτογραφίες που τράβηξες.

Υ.Γ. Και καλά θα κάνεις να μην μπεις σε αγγλική θάλασσα για μπάνιο. Μετά τη Χαλκιδική δεν συμβιβάζομαι με Brighton!! :-p

Γκρινιάρης said...

Σιγά κι εσύ βρε laplace78! Thanks for the comment!

Σοφία, εγώ δεν έχω εμπειρία - από μέσα - οπότε δε μιλάω!

Ndn να'σαι καλά. Ωραία pub και ωραίο μέρος. Για θάλασσα κι εγώ τη σύγκριση φοβάμαι!

Anonymous said...

Από τις αγαπημένες μου Pubs. Την άνοιξη και το καλοκαίρι είναι μαγεία η περιοχή.