Thursday 13 December 2007

Beowulf 3D

Χτες βράδυ πήγα να δω την ταινία Beowulf. Είχα βάλει στο πρόγραμμα να τη δω από τότε που βγήκε, όχι για το σενάριο, ούτε για την Ατζελίνα, ούτε γιατί μια αδυναμία που έχω σαν παιδί κι εγώ στις επικές φανταστικές ιστορίες και ταινίες, αλλά γι' αυτή την περιβόητη τεχνοτροπία 3D γραφικών. Για όσους δεν ξέρουν, η ταινία εκτός από την συνηθισμένη (δισδιάστατη) μορφή, προβάλλεται σε ορισμένες αίθουσες και σε 3D με τη βοήθεια ειδικών γυαλιών. Στο κεντρικό Λονδίνο υπάρχουν νομίζω δύο αίθουσες που προβάλλουν το Beowulf 3D, η IMAX στο Waterloo (η μεγαλύτερη οθόνη στη Μ. Βρετανία, η οποία έχει πολλές 3D προβολές, κυρίως ντοκιμαντέρ) και το Vue Cinemas στη Leicester square. Εγώ πήγα στη 2η, η οποία απ' ότι διάβασα χρησιμοποιεί την τεχνολογία τρισδιάστατης απεικόνισης Real D. Απ' όσο ξέρω 3D προβολή υπάρχει και στην Αθήνα στα Village Cinemas.

Λίγα λόγια για το θέμα της ταινίας. Η ταινία είναι μεταφορά στην μεγάλη οθόνη του ομώνυμου έπους της Αγγλοσαξονικής λογοτεχνίας που χρονολογείται κάπου μεταξύ 8ου και 11ου αιώνα. Η κεντρική μορφή, ο Beowulf (Ray Winstone), είναι ένας Viking ήρωας με πολλούς άθλους στο βιογραφικό του (και μετριόφρων, τι να σου πω, αυτά τα sea monsters για πρωινό τα έτρωγε!) ο οποίος σπεύδει να βοηθήσει τον Βασιλιά της Δανίας Hrothgar (Anthony Hopkins) και να σκοτώσει ένα τέρας που σπέρνει τον φόβο και τον τρόμο στο Βασίλειό του. Στην πορεία εμφανίζεται και η μητέρα του τέρατος (Angelina Jolie), σε έναν πολύ σύντομο αλλά αποκαλυπτικό ρόλο (άλλο πράγμα η 3D Angelina σου λέω!). Ε, τι, θέλετε κι άλλο; Σε γενικές γραμμές αυτό είναι το story.

Δεν ξετρελαθήκατε, ε; Ούτε εγώ. Και που να ακούσετε και το άλλο. Η ταινία είναι animation, δηλαδή παρόλο που οι ηθοποιοί είναι κανονικοί, στην οθόνη φαίνεται σαν ένα video game.
Χάλια θα μου πεις. Χάλια θα σου πω, ΑΝ πας και το δεις σε ένα απλό σινεμά, ή το νοικιάσεις σε DVD όταν βγει.

Γιατί όλα τα λεφτά τελικά ήταν το τρισδιάστατο του πράγματος! Οι - πολλές και εντυπωσιακές - σκηνές δράσης και μάχης ζωντάνευαν στην κυριολεξία μπροστά σου! Έπιανα τον εαυτό μου να κάνει ελιγμό για να αποφύγει το βέλος που ερχόταν προς τα πάνω μου! Πέταγα παρέα με το δράκο, κολυμπούσα δίπλα στον Beowulf, τιναζόμουν που ξαφνικά μπροστά μου ξεπεταγόταν ο Grendel (το τέρας ντε), ή για να στο πω κι αλλιώς... ώρες ώρες ένιωθα οτι ήμουν ο Brad Pitt!!! Χαχα, εντάξυ εδώ υπερέβαλα, αλλά στα άλλα καθόλου!

Αν θέλετε κουλτούρα, ερμηνείες για Oscar, δακρύβρεχτες ιστορίες, μυστηριώδη πλοκή κλπ μην πλησιάσετε (καλά, ποιος λογικός άνθρωπος θα πήγαινε ποτέ στο Beowulf προσδοκώντας κάτι απ' τα παραπάνω;). Αν θέλετε πολύ δράση, εφέ, μάχες, μύες και σπαθιά, να πάτε, να πάτε. Αλλά επειδή έχω την εντύπωση οτι χωρίς το τρισδιάστατο δε θα λέει και πολλά, και για να μην τελειώσει η ταινία και πείτε "τσάμπα τα 7 ευρώ" (που εδώ είναι πολύ παραπάνω...) ή "και δεν έμενα σπίτι να δω ποδόσφαιρο" ή στην καλύτερη περίπτωση "αν ήθελα animation θα πήγαινα στο Bee Movie", σας προτείνω ανεπιφύλακτα να το δείτε στην τρισδιάστατη μορφή του!

11 comments:

DaNaH said...

Και εγώ αν πήγαινα στην συγκεκριμένα ταινία θα ήταν μόνο στην 3D μορφή της και μόνο για αυτόν τον λόγο. Την ταινία την παίζουν και στην Θεσσαλονίκη σε 3D αποκλειστικά στα Village στο Cosmos αλλά έχει διπλάσια σχεδόν τιμή απ'το αν έβλεπες μια κανονική ταινία.

Γκρινιάρης said...

Πάντως αξίζει νομίζω ακόμα και τη διπλάσια τιμή, γιατί δεν είναι κάτι που το βλέπεις κάθε φορά στις αίθουσες, και ούτε μπορείς να το χαρείς σπίτι σου.

Κι εγώ πιο ακριβά το πλήρωσα το εισιτήριο, αλλά γιατί το σινεμά ήταν από τα κεντρικά. Και εδώ το σινεμά είναι αρκετά τσουχτερό σε σχέση με την Ελλάδα.

lifewhispers said...

Χαχα! Γκρινιάρη, ειδες που τα μεγάλα πνέυματα συναντιώνται; κι εγω την ειδα πρόσφατα την ταινια, τηνοποία είδα σε 2D, δυστυχως. Δεν με ενθουσίασε καθόλου, και μαλλον δεν θαμε ενθουσιαζε ουτε και σε 3D, ασε που τα χα κανει πανω μου με αυτον το ν κακασχημο γκρεντελ!!! μπρρρρ!
θα πας να δεις σε 3D το Nightmare Before Christmas?Θέλω διακάως να παώ να το δω βγαίνει σημερα εδω!!!

Γκρινιάρης said...

Lifewhispers, επειδή το σκεφτόμουν μετά την ταινία, η διαφορά της συγκεκριμένης ταινίας από 2D σε 3D είναι τεράστια! Και να με πληρώνανε δε θα την έβλεπα ξανά σε 2D, όταν επικές ταινίες τέτοιου είδους έχουν βγει πολλές και πολύ καλύτερες. Αλήθεια πιστεύω πως το θέαμα θα σε έπαιρνε μαζί σου, εκεί, μπροστά τις μάχες, μέσα στο πανηγύρι στο hall, παντού και θα ενθουσιαζόσουν όπως εγώ, ακόμα κι αν η ταινία ως ταινία είναι μέτρια.

Την ταινία που λες δεν την είχα στο πρόγραμμα. Αλλά δεν ξέρεις ποτέ. Sounds scary in 3D! Χεχε! Αν και προτιμώ της περιπέτειες! :)

Σοφία said...

Εσύ αποκαλείς τον εαυτό σου γκρινιάρη, αλλά εδώ θα σου κλέψω λίγο απ'την δόξα σου!
Στην Ελλάδα 3D; Και άντε, στην Αθήνα και στην Θεσ/κη κάτι μπορεί να γίνει. Στην επαρχεία όμως; Noway!!! Θα δούμε καμιά άλλη ταινία μάλλον...

Γκρινιάρης said...

Καλωσήρθες graso! Πολλά θες εσύ, 3D και στην επαρχία; Τι είμαστε, Ελβετία; Το βλέπω πάντως να έρχεται, στα προγράμματα των κομμάτων στις επόμενες δημοτικές εκλογές!

Σοφία said...

Εντάξει ρε παιδιά, ούτε στην Αγγλία έχει σινεμά 3D στις επαρχιακές πόλεις. Μην συγκρίνουμε τώρα την Λωζάνη με την Κοζάνη και περιμένουμε να βγει η Κοζάνη πρώτη...

Πάντως εγώ το Beowulf λέω να μην το δω ούτε σε 3D ούτε σε DVD. Μου αρέσει πολύ η ιδέα με τους ηθοποιούς-καρτούν, και επίσης η δράση και τα εφέ, αλλά οι μάχες, οι μύες και σπαθιά δεν μου λένε πολλά πράγματα. Kαλύτερα να δω κανένα παραμυθάκι τύπου Enchanted, να γελάσω κιόλας :-)

Γκρινιάρης said...

Αυτό είναι αλήθεια. Εδώ ολόκληρο κεντρικό Λονδίνο πόσων εκατομμυρίων και το παίζουν 2 αίθουσες...

Enchanted, ε; Παίζει κι αυτό να πάω, αν πας πρώτη πες μου αν αξίζει! :)

Καλημέρα!

DRN 06 said...

Hello!
Κι εγώ έλεγα να το δω στο cinema αλλά μάλλον θα το προτιμήσω όταν βγει σε DVD. Αναμένουμε λοιπόν το Golden Compass. Και γι' αυτό όμως οι πρώτες κριτικές δεν είναι ενθαρρυντικές. Πήγε χάλια και στα εισιτήρια (για τέτοια παραγωγή). Μέχρι που η εταιρία παραγωγής σκέφτεται να μην γυρίσει τις δύο συνέχειες (στηρίζεται κι αυτό, όπως κι ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών, σε τριλογία μυθιστορημάτων).

Γκρινιάρης said...

Κι εγώ σκεφτόμουν να δω αυτή τη βδομάδα το Golden Compass, έχω δει οτι έχει βαθμολογηθεί αρκετά καλά.

Σοφία said...

Εγώ πάντως είδα τα προσεχώς του Golden Compass και το απέρριψα. Ίσως το πάρω σε DVD.