Ο Κ.Ο.Κ. στην Ελλάδα μάλλον έχει παρερμηνευθεί. Δε χρειάστηκα πολύ χρόνο για να θυμηθώ τις παλιές καλές μέρες μου μπροστά στο βολάν, όταν η οδήγηση ήταν ένας αγώνας επιβίωσης...
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας λοιπόν που διδάσκεται και εξετάζεται στην Ελλάδα, τον οποίον ευλαβικά τηρεί ο Έλληνας οδηγός, πρέπει λογικά να περιλαμβάνει τα εξής:
1. Οι παράλληλες άσπρες γραμμές στο οδόστρωμα, στο φανάρι, υποδεικνύουν την θέση στάσης του πρώτου οχήματος όταν ο φωτεινός σηματοδότης είναι κόκκινος. Σε περίπτωση που το πρώτο όχημα δεν καταλαμβάνει τον συγκεκριμένο χώρο (παρανόμως βέβαια), δικαιούστε και υποχρεούστε να παρακάμψετε τη σχηματισμένη ουρά και να καταλάβετε τον χώρο. Αγνοήστε οποιοδήποτε ενοχλητικό πεζό ο οποίος ίσως διαμαρτυρηθεί, είναι απλά ανάγωγοι. Δεν τους φτάνουν τα τεράστια πεζοδρόμια, θέλουν να πατήσουν το πόδι τους και στο δρόμο... Σα δε ντρέπονται...
2. Ο Θεός μας προίκισε με δύο χέρια και προφανώς είχε τους λόγους του. Ένα χέρι για το τιμόνι και τον λεβγιέ των ταχυτήτων είναι υπεραρκετό. Με το έτερο άκρο (δεξί ή αριστερό, όποιο προτιμάτε) μπορείτε να κρατάτε το κινητό αν οι συνθήκες το απαιτούν (αν σας καλεί η γκόμενα, αν η φιλενάδα έχει συγκλονιστικό νέο για τον πρώην, αν έβαλε ο Ολυμπιακός γκολ, αν νιώθετε έντονη τη μοναξιά του αυτοκινήτου και χρειάζεστε κάποια από τις τηλεπαρέες). Αν δεν συντρέχει κάποιος από τους παραπάνω λόγους, μπορείτε πάντα να κρατήσετε τσιγάρο, κομπολόι, φραπέ, το μπούτι της διπλανής (ή του διπλανού, δε μας νοιάζει τι κάνει ο καθένας στο κρεβάτι και το αμάξι του), ότι τέλος πάντων είναι εύκαιρο. Σε περίπτωση ανάγκης (όπως το να γυρίσετε σελίδα στην εφημερίδα) δικαιούστε να συνδράμετε και με το άλλο χέρι. Μην ξεχνάτε οτι ο Θεός μας έχει προικίσει και με τηλεπάθεια και μπορείτε απλά να δίνεται εντολές στο αμάξι με το μυαλό.
3. Τα φορτηγά στην εθνική οδό υποχρεούνται να καταλαμβάνουν την μεσαία λωρίδα, ενώ στην περίπτωση που βιάζονται και δεν κάνουν απλά διαδρομές για βόλτα, μπορούν να μπαίνουν και στην αριστερή. Με τις κόρνες και τα φώτα τους τα γύρω αμάξια προφανώς
εκφράζουν την συγκατάβαση τους αλλά και τον θαυμασμό τους για την τήρηση του Κ.Ο.Κ..
4. Η γραμμές που χωρίζουν τις λωρίδες κυκλοφορίας υποδεικνύουν ταυτόχρονα και το χώρο κίνησης των δικύκλων. Οι οδηγοί τους υποχρεούνται να οδηγούν πάνω σ' αυτές, ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, για να μην καταλαμβάνουν ζωτικό χώρο για τα αυτοκίνητα, αλλά και για να απαγορεύουν σ' αυτά την αλλαγή λωρίδας, παίζοντας έτσι βασικό ρόλο στην τήρηση της τάξης στους ελληνικούς δρόμους.
5. Στην άκρη του δρόμου υπάρχει ελεύθερο parking διπλής, ενίοτε και τριπλής, σειράς. Όταν φτάσετε στον προορισμό σας απλά παρκάρετε εκεί που θέλετε. Αν είστε στην πρώτη σειρά, αφήστε το λίγο να προεξέχει στο δρόμο (στην ανάγκη εμποδίστε την κυκλοφορία, λίγο θα κάνετε εξ' άλλου, 1-2 ώρες), για να μη σας κλείσει κάποιος. Αν είστε στη δεύτερη σειρά, βρείτε ένα βολικό σημείο, δίπλα σε κάποιο αμάξι που να φαίνεται πως δε θα κουνηθεί για τις επόμενες ώρες (εκπέμπουν ειδικά vibes αυτά τα αμάξια) και κάντε αμέριμνος τη δουλειά σας. Το γεγονός οτι οι λωρίδες του δρόμου από 3 μειώθηκαν σε 1.5 είναι εντελώς συμπτωματικό και δεν έχει να κάνει μ' εσάς. Όλο και κάποιος άλλος θα έχει διπλοπαρκάρει πιο κάτω, οπότε δεν κάνατε τίποτα περισσότερο απ' το να μειώσετε τις λωρίδες λίγα μέτρα νωρίτερα. Αν παρόλ' αυτά σας κατατρώνε οι τύψεις (πρώτο δείγμα οτι δεν κάνετε για οδηγός στην Ελλάδα, σκεφτείτε την μετανάστευση), αφήστε αναμμένα τα alarm ή ένα σημείωμα "επιστρέφω σε λίγο" και κατευθυνθείτε αμέριμνα στην κοντινή καφετέρια.
6. Σε λίγες δεκάδες πεζοδρόμια σε όλη την Αθήνα ίσως δείτε κάποιες ράμπες. Μην παραξενευτείτε, είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα των Δήμων επιχορηγούμενο από το νέο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης για να κερδίσετε πλούσια δώρα. Κάθε φορά που παρκάρετε σε ένα τέτοιο σημείο κερδίζετε μια συμμετοχή στη μεγάλη κλήρωση, η οποία γίνεται στις 3 Δεκεμβρίου κάθε χρόνο. Αν δεν βρίσκετε τις τυχερές ράμπες, μην απογοητεύεστε, είναι λίγες και πολλές φορές κρυμμένες από κάδους σκουπιδιών. Ψάξτε καλά, παρκάρετε και κερδίστε!
7. Το θέμα της προτεραιότητας είναι ένας παλιός απαρχαιωμένος κανόνας που έχει καταργηθεί χρόνια τώρα. Τα όποια σήματα είναι εντελώς διακοσμητικά, για να μας θυμίζουν τα χρόνια που πέρασαν, ενώ συζητιέται να συμπεριληφθούν στα μνημεία υπό την προστασία της UNESCO. Ο νέος κανόνας έχει ως εξής: βγάζετε μούρη, τόση ώστε τα επερχόμενα αμάξια να αντιληφθούν με σαφήνεια τις προθέσεις σας (γιατί αν δεν το κάνουν θα πέσουν πάνω σας) και μετά συνεχίζετε την πορεία σας. Εναλλακτικά, αν θέλετε να είστε πιο ριψοκίνδυνοι, δικαιούστε να πεταχτείτε στο δρόμο της επιλογής σας. Οι άλλοι είναι υποχρεωμένοι να προσέχουν. Κι αν δεν το κάνουν, κακό του κεφαλιού τους.
8. Κάποιες φορές ίσως δείτε στις διπλανές λωρίδες ένα κενό μεταξύ των αυτοκινήτων. Οι παλιοί το έλεγαν απόσταση ασφαλείας. Χα! Ναι αγαπητέ Έλληνα οδηγέ, χα! Δε φτάνει που σπαταλούν ζωτικό χώρο τους δρόμου, προκαλώντας ανυπόφορη συμφόρηση, το κάνουν και καλά για ασφάλεια. Μην τους ακούτε. Πλέον όταν το κενό μεταξύ δύο αυτοκινήτων σε διπλανή λωρίδα είναι μεγαλύτερο από μισό αμάξι, δικαιούστε να "χωθείτε". Σκεφτείτε οτι το κάνετε προς χάριν της ομαλής κυκλοφορίας. Θεωρήστε την ενδεχόμενη κόρνα ως επιβράβευση για την ευσυνειδησία σας.
Άντε, και τα μυαλά στα κάγκελα.....
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας λοιπόν που διδάσκεται και εξετάζεται στην Ελλάδα, τον οποίον ευλαβικά τηρεί ο Έλληνας οδηγός, πρέπει λογικά να περιλαμβάνει τα εξής:
1. Οι παράλληλες άσπρες γραμμές στο οδόστρωμα, στο φανάρι, υποδεικνύουν την θέση στάσης του πρώτου οχήματος όταν ο φωτεινός σηματοδότης είναι κόκκινος. Σε περίπτωση που το πρώτο όχημα δεν καταλαμβάνει τον συγκεκριμένο χώρο (παρανόμως βέβαια), δικαιούστε και υποχρεούστε να παρακάμψετε τη σχηματισμένη ουρά και να καταλάβετε τον χώρο. Αγνοήστε οποιοδήποτε ενοχλητικό πεζό ο οποίος ίσως διαμαρτυρηθεί, είναι απλά ανάγωγοι. Δεν τους φτάνουν τα τεράστια πεζοδρόμια, θέλουν να πατήσουν το πόδι τους και στο δρόμο... Σα δε ντρέπονται...
2. Ο Θεός μας προίκισε με δύο χέρια και προφανώς είχε τους λόγους του. Ένα χέρι για το τιμόνι και τον λεβγιέ των ταχυτήτων είναι υπεραρκετό. Με το έτερο άκρο (δεξί ή αριστερό, όποιο προτιμάτε) μπορείτε να κρατάτε το κινητό αν οι συνθήκες το απαιτούν (αν σας καλεί η γκόμενα, αν η φιλενάδα έχει συγκλονιστικό νέο για τον πρώην, αν έβαλε ο Ολυμπιακός γκολ, αν νιώθετε έντονη τη μοναξιά του αυτοκινήτου και χρειάζεστε κάποια από τις τηλεπαρέες). Αν δεν συντρέχει κάποιος από τους παραπάνω λόγους, μπορείτε πάντα να κρατήσετε τσιγάρο, κομπολόι, φραπέ, το μπούτι της διπλανής (ή του διπλανού, δε μας νοιάζει τι κάνει ο καθένας στο κρεβάτι και το αμάξι του), ότι τέλος πάντων είναι εύκαιρο. Σε περίπτωση ανάγκης (όπως το να γυρίσετε σελίδα στην εφημερίδα) δικαιούστε να συνδράμετε και με το άλλο χέρι. Μην ξεχνάτε οτι ο Θεός μας έχει προικίσει και με τηλεπάθεια και μπορείτε απλά να δίνεται εντολές στο αμάξι με το μυαλό.
3. Τα φορτηγά στην εθνική οδό υποχρεούνται να καταλαμβάνουν την μεσαία λωρίδα, ενώ στην περίπτωση που βιάζονται και δεν κάνουν απλά διαδρομές για βόλτα, μπορούν να μπαίνουν και στην αριστερή. Με τις κόρνες και τα φώτα τους τα γύρω αμάξια προφανώς
εκφράζουν την συγκατάβαση τους αλλά και τον θαυμασμό τους για την τήρηση του Κ.Ο.Κ..
4. Η γραμμές που χωρίζουν τις λωρίδες κυκλοφορίας υποδεικνύουν ταυτόχρονα και το χώρο κίνησης των δικύκλων. Οι οδηγοί τους υποχρεούνται να οδηγούν πάνω σ' αυτές, ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, για να μην καταλαμβάνουν ζωτικό χώρο για τα αυτοκίνητα, αλλά και για να απαγορεύουν σ' αυτά την αλλαγή λωρίδας, παίζοντας έτσι βασικό ρόλο στην τήρηση της τάξης στους ελληνικούς δρόμους.
5. Στην άκρη του δρόμου υπάρχει ελεύθερο parking διπλής, ενίοτε και τριπλής, σειράς. Όταν φτάσετε στον προορισμό σας απλά παρκάρετε εκεί που θέλετε. Αν είστε στην πρώτη σειρά, αφήστε το λίγο να προεξέχει στο δρόμο (στην ανάγκη εμποδίστε την κυκλοφορία, λίγο θα κάνετε εξ' άλλου, 1-2 ώρες), για να μη σας κλείσει κάποιος. Αν είστε στη δεύτερη σειρά, βρείτε ένα βολικό σημείο, δίπλα σε κάποιο αμάξι που να φαίνεται πως δε θα κουνηθεί για τις επόμενες ώρες (εκπέμπουν ειδικά vibes αυτά τα αμάξια) και κάντε αμέριμνος τη δουλειά σας. Το γεγονός οτι οι λωρίδες του δρόμου από 3 μειώθηκαν σε 1.5 είναι εντελώς συμπτωματικό και δεν έχει να κάνει μ' εσάς. Όλο και κάποιος άλλος θα έχει διπλοπαρκάρει πιο κάτω, οπότε δεν κάνατε τίποτα περισσότερο απ' το να μειώσετε τις λωρίδες λίγα μέτρα νωρίτερα. Αν παρόλ' αυτά σας κατατρώνε οι τύψεις (πρώτο δείγμα οτι δεν κάνετε για οδηγός στην Ελλάδα, σκεφτείτε την μετανάστευση), αφήστε αναμμένα τα alarm ή ένα σημείωμα "επιστρέφω σε λίγο" και κατευθυνθείτε αμέριμνα στην κοντινή καφετέρια.
6. Σε λίγες δεκάδες πεζοδρόμια σε όλη την Αθήνα ίσως δείτε κάποιες ράμπες. Μην παραξενευτείτε, είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα των Δήμων επιχορηγούμενο από το νέο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης για να κερδίσετε πλούσια δώρα. Κάθε φορά που παρκάρετε σε ένα τέτοιο σημείο κερδίζετε μια συμμετοχή στη μεγάλη κλήρωση, η οποία γίνεται στις 3 Δεκεμβρίου κάθε χρόνο. Αν δεν βρίσκετε τις τυχερές ράμπες, μην απογοητεύεστε, είναι λίγες και πολλές φορές κρυμμένες από κάδους σκουπιδιών. Ψάξτε καλά, παρκάρετε και κερδίστε!
7. Το θέμα της προτεραιότητας είναι ένας παλιός απαρχαιωμένος κανόνας που έχει καταργηθεί χρόνια τώρα. Τα όποια σήματα είναι εντελώς διακοσμητικά, για να μας θυμίζουν τα χρόνια που πέρασαν, ενώ συζητιέται να συμπεριληφθούν στα μνημεία υπό την προστασία της UNESCO. Ο νέος κανόνας έχει ως εξής: βγάζετε μούρη, τόση ώστε τα επερχόμενα αμάξια να αντιληφθούν με σαφήνεια τις προθέσεις σας (γιατί αν δεν το κάνουν θα πέσουν πάνω σας) και μετά συνεχίζετε την πορεία σας. Εναλλακτικά, αν θέλετε να είστε πιο ριψοκίνδυνοι, δικαιούστε να πεταχτείτε στο δρόμο της επιλογής σας. Οι άλλοι είναι υποχρεωμένοι να προσέχουν. Κι αν δεν το κάνουν, κακό του κεφαλιού τους.
8. Κάποιες φορές ίσως δείτε στις διπλανές λωρίδες ένα κενό μεταξύ των αυτοκινήτων. Οι παλιοί το έλεγαν απόσταση ασφαλείας. Χα! Ναι αγαπητέ Έλληνα οδηγέ, χα! Δε φτάνει που σπαταλούν ζωτικό χώρο τους δρόμου, προκαλώντας ανυπόφορη συμφόρηση, το κάνουν και καλά για ασφάλεια. Μην τους ακούτε. Πλέον όταν το κενό μεταξύ δύο αυτοκινήτων σε διπλανή λωρίδα είναι μεγαλύτερο από μισό αμάξι, δικαιούστε να "χωθείτε". Σκεφτείτε οτι το κάνετε προς χάριν της ομαλής κυκλοφορίας. Θεωρήστε την ενδεχόμενη κόρνα ως επιβράβευση για την ευσυνειδησία σας.
Άντε, και τα μυαλά στα κάγκελα.....
17 comments:
Τις οδηγίες που δίνεις πρέπει να της τηρήσουμε.."επακριβώς" ή μπορούμε να ..."αναπτύξουμε πρωτοβουλίες";....
(διότι είναι γνωστό τοις πάσι πως ο έλληνας δεν στερείται φαντασίας!)
:)))
Μα δεν είναι δικές μου οδηγίες, εικάζω πως είναι στον νέο Κ.Ο.Κ., δεν εξηγείται αλλιώς η καθολική τήρησή τους! :) Και στη συγκεκριμένη περίπτωση ακολουθούνται πιστά, χωρίς παρεκκλίσεις!
Ε,τι;..μισές δουλειές θα κάνουμε;...χαχαχα
Φ-Ο-Β-Ε-Ρ-Ο post!!! Είσαι απίθανος! Εύγε και μπράβο!
Να συμπληρώσω στην δεύτερη παράγραφο το εξής απαραίτητο: όταν οδηγάς και θέλεις να μιλήσεις στο κινητό πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να κρατάς το τιμόνι με το δεξί χερί και το κινητό με το αριστερό χέρι στο δεξί αυτί!! Κι όμως την έχω δει πολλές φορές αυτήν την εικόνα και είναι απορίας άξιο πως μπορεί κάποιος να κρατάει το κινητό με το ένα χέρι και να το έχει στο αντίθετο αυτί!!!
Και συμπληρώνω δύο-τρεις ακόμα παραγράφους στον ΚΟΚ:
9. Όταν στρίβεις από στενάκι σε κεντρικό δρόμο και πάει εκείνη την στιγμή να περάσει κάποιος πεζός, απαγορεύεται αυστηρά να τον αφήσεις. Υποχρέωσή σου είναι να γίνεις άλλος Homer Simpson (βλέπε το παιχνίδι "The Simpsons Hit and Run") και να τον πατήσεις!
10. Όταν ανάβει πράσινο φανάρι πρέπει να ειδοποιείς όσο το δυνατόν γρηγορότερα τον μπροστινό σου με κόρνα να ξεκινήσει.
11. Όταν έρχεται το Σαββατοκύριακο έχεις μεγάλη υποχρέωση να παρκάρεις σ'όλο το μήκος της λεωφορειολωρίδας δυσκολεύοντας έτσι την διέλευση των λεωφορείων. Παίρνεις έτσι εκδίκηση για τις υπόλοιπες ημέρες τις εβδομάδας που απαγορεύεται να εισέλθεις σε αυτήν και σου τρώει τόσα χιλιόμετρα στάθμευσης.
Καλώ όποιον θέλει να αφήσει σχόλιο να γράψει και την δική του παράγραφο! Και όταν μαζέψουμε όλες τις παραγράφους και τελειοποιηθεί ο ΚΟΚ να τον εκτυπώσουμε και να τον στείλουμε στο υπουργείο μεταφορών! (Κύριε υπουργέ, @#$% τα υπουργεία σας, που λένε και οι Goin' Through!)
Danah, εύστοχες οι προσθήκες σου στον Κ.Ο.Κ.! Ειδικά για την κόρνα... Είχα ξεχάσει αυτή την παραδεισένια μελωδία! Χαχα!
Εκείνη η χαζή διαγράμμιση στα δεξιά της Αττικής Οδού, είναι για την μόνη περίπτωση που υποχρεούστε να προσπεράσετε από τα δεξιά τις αργοκανάτες των υπόλοιπων λωρίδων!
An-Lu, lol! Κι έλεγα, τι ρόλο βαράει....
Τα συγχαρητήριά μου για το απίστευτο κείμενο, αγαπητέ γκρινιάρη. Μάλλον θα τα είδες όλα κατά την σ΄ντομη παραμονή σου στην Ελλάδα.
Παρηγορήσου. Υπάρχουν και χειρότερα. Έχεις πάει Αίγυπτο; Ινδία ίσως;
Καληνύχτες. Και να σαι καλά. Μ' έκανες και γέλασα.
Εννοείς ότι οι κανoνισμοί αυτοί *δεν* συμπεριλαμβάνονται ήδη στον ΚΟΚ?!!
Ευχαριστώ ανώνυμε για το σχόλιο σου. Εντάξει, δεν είπα οτι ξέχασα σε 1,5 χρόνο τι θα πει οδήγηση στην Ελλάδα, αλλά η αλήθεια είναι πως αν κάνεις ένα διάλειμμα, τότε σου χτυπάει ακόμα πιο έντονα το οτιδήποτε, καλό ή - όπως στην προκειμένη περίπτωση - κακό.
Σοφία, μωρέ συμπεριλαμβάνονται στον Κ.Ο.Κ., αυτόν της καφρίλας...
Ο Έλληνας φίλε μου, όπου ακούσει κανόνα αποτελεί την εξαίρεση..
Πες το ψέματα! Καλημέρα!
Κορυφαίο! Πραγματικά κορυφαίο αφιέρωμα!
Έτσι πρέπει να γραφτεί ο νέος ΚΟΚ, γιατί ο παλιός είναι απαρχαιωμένος!
Έχεις πιάσει τον παλμό.
Την καλημέρα μου.
Να σημειώσω ότι τα κορναρίσματα στα οποία αναφέρεται η Δανάη, δεν είναι απλές κόρνες αλλά αποτελούν μέρος των ηχοφωτεινών σημάτων που χρησιμοιούνται στην Ελλάδα - σε αντίθεση με τις υπανάπτυκτες χώρες του εξωτερικού, όπου υπάρχουν απλοί φωτεινοί σηματοδότες παλιάς τεχνολογίας.
Γκρινιάρη πάντως άλλη φορά αν κάνεις τέτοιο ποστ να προειδοποιείς (τι τα έχουμε τα ημέιλ) γιατί κόντεψα να πνιγώ διαβάζοντάς το. Τουλάχιστον να μην πίνω καφέ παράλληλα!
Καλημέρα Kitsosmitsos. Μωρέ, δε θέλει και πολύ για να πιάσεις τον παλμό. Όποιον δρόμο και να διαλέξεις, μικρό μεγάλο, τον πιάνεις! :)
Σοφία, I apologize! :)
Άσε ρε τους υποανάπνυκτους κουτόφραγγους. Εμείς έχουμε αντικαταστήσει το μπιπ μπιπ που υπάρχει στους φωτεινούς σηματοδότες για να βοηθούνται οι τυφλοί, με τις κόρνες των αυτοκινήτων: ακούγονται δυνατότερα και δε σταματάνε να δουλεύουν ποτέ!
Να συμπληρώσω κι εγώ με την σειρά μου το ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ σου κατά τ'άλλα ποστ το οποίο άγγιξε πιστεύω κάθε οδηγό...
Με το που δείτε γυναίκα στο τιμόνι και ειδικά στην εθνική, κορνάρετε, επιταχύνετε όταν αυτή προσπαθεί να σας προσπεράσει και οπωσδήποτε κολλάμε και από πίσω με σκοπό να βελτιώσουμε την οδηγική της συμπεριφορά και να δοκιμάσουμε τους καλούς της τρόπους.
Όταν περνάμε από διαβάση επιταχύνουμε και σημαδεύουμε τον πρώτο πεζό (όπως εύστοχα είπε προηγούμενως αναγνώστης σου) διότι πλέον έχει καθιερωθεί σύστημα συλλογής πόντων. Πεζός; 1000 πόντοι! Γιαγιά; 5000 πόντοι! Καρότσι με μωρό; 10000 πόντοι!!!
Χεχε, ουσιαστική προσθήκη την οποία παρέλειψα!!!
Post a Comment